راهساز کوماتسو

ساخت وبلاگ

دیجیتال مارکتینگ (به انگلیسی: Digital marketing) یا بازاریابی اینترنتی نوعی از بازاریابی محصولات یا خدمات است که با استفاده از فناوری های دیجیتال و اغلب در اینترنت از طریق تلفن های همراه و دیگر لوازم الکترونیک از قبیل رایانه یا کامپیوتر، تبلت، گوشی موبایل و هر رسانه دیجیتال دیگر انجام می شود. این نوع از بازاریابی تبلیغاتی است که به دلیل ارزانی، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن همزمان با رشد ابزارهای اطلاع رسانی و روابط عمومی جایگاه خاصی را در بین تبلیغاتی ها باز کرده است.
شبانه روزی و بی وقفه بودن دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی و قابلیت ایجاد تغییرات بصورت به روز باعث شده این نوع تبلیغات به خصوص زمانی که شرکت ها از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند بسیار کارامد تر و پر استفاده تر شوند.
درواقع دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی به معنای استفاده از همه ابزارهای دیجیتال مثل وب سایت، اپلیکیشن، تبلیغات آنلاین (ادورز مارکتینگ)، شبکه‌های اجتماعی، سئو، بازاریابی اینترنتی، بازاریابی موبایلی برای هدف مشخصی به اسم مارکتینگ یا بالا بردن فروش یا برند سازی می‌باشد.

برای اینکه در دیجیتال مارکتینگ موفق باشید باید مراحل زیر را انجام دهید:
مرحله اول: آماده سازی محصول و خدمات قابل ارائه
مرحله دوم: طراحی یک وب سایت حرفه ای برای ارائه ی این خدمات و محصولات
مرحله سوم: تنظیم کردن یک برنامه برای توسعه در امر دیجیتال مارکتینگ

در برنامه دیجیتال مارکتینگ خود تمامی مراحل فوق را می بایست کامل اجرا کنید چرا که هر کدام نقش مهمی را بازی می کنند و عدم اجرای هر مرحله درصد موفقیت را کاهش می دهد.

مرحله اول: ساخت و تولید محصول یا خدمت مورد نظر
اولین قدم تولید یک محصول و یا ارائه یک خدمت است شاید در ظاهر کاری آسان بنظر برسد اما اینگونه نیست. در واقع باید شما محصول یا خدمتی ارائه کنید که متفاوت باشد و دیگران کمتر بتوانند این محصول و یا خدمت را ارائه دهند. بسیار مهم است که قبل از ارائه یک محصول و یا خدمت آن را در جامعه نیازسنجی کنید و میزان احتیاج مردم به آن را بسنجید.

مرحله دوم: طراحی وب سایت حرفه ای برای ارائه محصول یا خدمت در آن
طراحی وب سایت حرفه ای و خاص قدم بعدی است. در طراحی وب سایت تان باید از لجاظ گرافیکی طرح گرافیکی بسیار زیبا و متناسب با محصول یا خدمت انتخاب شده باشد همچنین انتخاب متن های مورد استفاده در طراحی وب سایت باید بسیار حرفه ای باشند،همچنین باید در طراحی وب سایت تمامی اصول و قواعد بهینه سازی و سئو وب سایت رعایت شوند، و طراحی وب سایت باید بر اساس آخرین تغییرات و قوانین موتور های جستجوگر بهینه سازی و سئو شود، پس معرفی وب سایت به موتورهای جستجوگر و انتخاب یک برنامه تبلیغاتی حرفه ای برای دیجیتال مارکتینگ باید همه و همه رعایت شوند.

مرحله سوم: تدوین یک برنامه استراتژیک برای دیجیتال مارکتینگ
گام آخر تدوین یک استراتژی کوتاه مدت و بلند مدت دیجیتال مارکتینگ است. قطعاً بدون این قدم ها ما در کسب و کار آنلاین موفق نخواهیم شد. در استراتژی کوتاه مدت شما می توانید از تبلیغات کلیکی گوگل، بنرهای تبلیغاتی ، بک لینک ها و کسب رتبه های بالا در موتورهای جستجو و مواردی از این دست اقدام کنید. در استراتژی بلند مدت نیز باید از مواردی از قبیل شرکت در وب سایت های شبکه احتماعی از قبیل، اینستاگرام،تلگرام، فیس بوک، درج مقالات در وب سایت های مختلف و ... استفاده کنید.
در اینجا لازم میبینم به یک موضوع بسیار مهم در دیجیتال مارکتینگ اشاره کنم، اینکه هر کسی که شروع به فعالیت میکند علاقه مند است که در بخش دیجیتال مارکتینگ فعالیت حرفه ای و موفق داشته باشد اما آمار نشان داده که تنها 4 درصد از افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند از وضعیت فروش و رقابت رضایت کافی دارند. افت بزرگی در آمارها و پس از گذشت از مانع اول در بازاریابی اینترنتی در اکثریت قریب به اتفاق افرادی است که تمایل به انجام بازاریابی اینترنتی موفق دارند.

به نظر شما چرا بسیاری از افراد قبل از شروع دیجیتال مارکتینگ و تاسیس یک کسب و کار اینترنتی از انجام آن دست می کشند. آمار این گونه افراد در مقایسه با کسانی است که کسب و کار خود را از ابتدا به صورت سنتی و آفلاین شروع کرده اند بسیار دلسرد کننده است.
در اینجا لازم است به آمار منتشر شده توسط سازمان کسب و کارهای کوچک Small Business Administration (SBA) اشاره کنیم: تعداد 70% کارفرمایان کسب و کارهای جدید، حداقل برای 2 سال و50% کارفرمایان کسب و کارهای جدید ، حداقل برای 5 سال موفق مانده اند. اما بعد از این دوره اعتقاد بر این است که 50٪ از کسب و کارها در سال اول با شکست مواجه شده و 95٪ از آنها نیز در طی 5 سال اول با شکست مواجه می شود.
به نظر شما چرا اینقدر تفاوت ها زیاد است!؟ یکی از عوامل کلیدی عدم موفقیت، "سهولتی" است که در آغاز تاسیس کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد. فکر می کنید مخارج اولیه در کسب و کار اینترنتی برای شروع چیست و چقدر است؟ - طراحی یک وب سایت ساده، یک محصول یا خدمات برای فروش، یک نام دامنه، یک شرکت میزبانی وب و یک پاسخگوی خودکار برای شروع کافی است!

همه اینها کارها می تواند با 5 میلیون تومان تا 10 میلیون تومان انجام شود. اگر حتی قادر به انجام این مراحل ساده به تنهایی نیستید، باید بدانید که شرکت های بسیار بسیار زیادی هستند که می توانند از طرف شما اقدام به راه اندازی وب سایت برای کسب و کار اینترنتی شما نمایند.
چرا اکثریت بازاریابان اینترنتی در کار خود موفق نمیشوند؟!
این موضوع را با صاحبان کسب و کارهای سنتی و آفلاین مقایسه نمایید. آنها مجبورند که محلی برای فعالیت های خود دست و پا کرده و برای منابع مالی و احتمالاً پیدا کردن کارکنان نیز اقدام نمایند. همچنین باید ترتیبی برای انجام کارهای حسابداری و وکیلی برای مراقبت از بحثهای مالی و دیگر مسائل قانونی داشته باشند. این فهرست همچنان ادامه دارد!

ما فقط برخی از موارد برای شروع یک کسب و کار جدید و سنتی را محاسبه کردیم که این عدد کمی خیره کننده است! هزینه شروع حدود 100 میلیون تومان و هزینه های جاری ماهیانه حدود 5 میلیون تومان می باشد! فرض کنید که تا 6 ماه بعد از تاسیس این فعالیت می توانید به طور مداوم مشتری پیدا کنید، پس مجموع هزینه های کلی برای 6 ماه اول حدود 130 میلیون تومان خواهد رسید!

اجازه دهید فقط این دو را کنار هم قرار دهیم ، 5 میلیون تومان دلار برای شروع کسب و کار اینترنتی و 130 میلیون تومان برای شروع یک کسب و کار آفلاین و سنتی. حدس بزنید کدامیک از این کسب و کارها بیشتر به کار خود متعهد خواهند بود.

نقطه مهمی که تفاوت این دو فعالیت را نشان می دهد "سرمایه گذاری" است. هر چه تمایل بیشتری در سرمایه گذاری در کسب و کار داشته باشید، تمایل بیشتری به چسبیدن به کار و تعهد در انجام هر چه بهتر آن خواهد بود.

به نظر شما چه کسی مایل به دور ریختن سرمایه 130 میلیون تومان است؟ و در مقابل دست کشیدن از کسب و کار اینترنتی 5 میلیون ، شکست بزرگی نبوده و چیز زیادی از دست نخواهید داد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟
تاریخچه دیجیتال مارکتینگ
آغاز دیجیتال مارکتینگ به اوایل دهه ۹۰ برمی گردد، در آن زمان وب سایت ها اطلاعات خود را به روشی بسیار ساده و تنها با استفاده از فایل های متنی ارائه می دادند، به تدریج گرافیک و در پی آن تبلیغات تصویری به سایت های مختلف افزوده شد. آخرین قدم در این زمینه تکامل تجارت آنلاین و به کارگیری اینترنت جهت سرعت بخشیدن به فروش کالا و خدمات است.

مدل های تجاری دیجیتال مارکتینگ و اشکال مختلف آن
دیجیتال مارکتینگ به چندین مدل مختلف وجود دارد و مدل های اصلی آن عبارتند از : business-to-business که اصطلاحا B۲B نام گرفته و business-to-consumer که B۲C نامیده می شود. در مدل B۲B دو شرکت مختلف با یکدیگر به تجارت می پردازند، در حالیکه مدل B۲C مستقیما با مصرف کننده در ارتباط است.
دیجیتال مارکتینگ با مدل B۲C آغاز شد و به تدریج مدل B۲B نیز که پیچیده تر از مدل اول بود پدیدار گشت. مدل سومی نیز وجود دارد که چندان رایج نیست و peer-to-peer یا اصطلاحا P۲P نامیده می شود، در این مدل افراد اجناس مختلف را بین خود به اشتراک و معاوضه می گذارند . سایت مویزیک یک نمونه از P۲P است که بر مبنای به اشتراک گذاردن انواع فایل ها از جمله فایل های موسیقی، فیلم، متن و غیره توسط کاربران، راه اندازی شده است.
دیجیتال مارکتینگ اشکال مختلفی دارد، یکی از آنها مشخص کردن محدوده قیمت است، مانند سایت دیوار. در این حالت، مشتریان محدوده قیمت و بودجه ای را که می خواهند صرف کنند، مشخص می کنند و سپس از میان اجناس موجود در آن محدوده، کالایشان را انتخاب می کنند. شکل دیگر، جستجو به منظور یافتن ارزانترین قیمت است.در این سایت کاربران به دنبال کمترین قیمت برای کالای مورد نظر خود هستند. آخرین روش حراجی است. که خریداران بر روی اجناس موجود قیمت های پیشنهادی خود را می گذارند و در واقع نوعی مزایده آنلاین است.

مزایای دیجیتال مارکتینگ برای استفاده از آن:
از دیجیتال مارکتینگ می توان به در دسترس بودن اطلاعات وسیع و نامحدود اشاره نمود، کاربران با اتصال به اینترنت و جستجوی کالای مورد نظرشان به راحتی قادرند در هر ساعتی از شبانه روز اطلاعات کاملی راجع به آن کالا دریافت نمایند و در صورت تمایل نسبت به خرید آن اقدام کنند. به علاوه فروش آنلاین برای مالکین شرکت ها به علت عدم نیاز به نیروی کاری، مقرون به صرفه تر نیز می باشد. به طور کلی با استفاده از بازاریابی اینترنتی می توان بازار محدود و محلی را به بازاری گسترده و جهانی تبدیل نمود.

محدودیت های دیجیتال مارکتینگ برای کاربران اینترنتی:
محدودیت های دیجیتال مارکتینگ هم برای مشتریان و هم برای فروشندگان مشکلاتی بوجود می آورد. پایین بودن سرعت اینترنت می تواند مسبب مشکلات بسیاری شود، اگر حجم اطلاعات و تعداد صفحات وب سایت شرکتی بیش از اندازه زیاد باشد، کاربران برای دریافت و دانلود اطلاعات مورد نظر خود به کوشش فراوان نیاز خواهند داشت.
بازاریابی اینترنتی به خریداران امکان لمس، بو کردن، چشیدن و به طور کلی دیدن کالا از نزدیک را قبل از خرید، نمی دهد. برخی از فروشندگان عرصه تجارت الکترونیک، برای هر چه کم رنگ تر جلوه دادن این قبیل مشکلات و جلب اطمینان مشتریان، سیاست های مختلفی را به کار می گیرند و تحت شرایطی امکان بازپس فرستادن کالا را در اختیار خریداران آنلاین قرار می دهند.

اقدامات امنیتی دیجیتال مارکتینگ برای حریم شخصی افراد:
برای خریداران و فروشندگانی که از تجارت آنلاین استفاده می کنند، نگرانی های امنیتی مسئله بسیار مهمی است. بسیاری از مصرف کنندگان از آنجائیکه به امنیت اطلاعات شخصی خود در این سایت ها اطمینان ندارند، در مورد خرید اینترنتی دچار تردید می شوند. اخیرا برخی از شرکت هایی که خدمات فروش آنلاین ارائه می دهند، از دادن هرگونه اطلاعات در مورد خریداران به شدت اجتناب می ورزند.
به هرحال ، بسیاری از خریداران آنلاین از این امر که ممکن است اطلاعات شخصی شان در اختیار دیگر شرکت ها قرار بگیرد، کاملا بی اطلاعند. در چنین حالتی هیچ راهی جهت متوقف نمودن این انتقال اطلاعات وجود نخواهد داشت.
امروزه شرکت هایی که فروش آنلاین انجام می دهند، اقدام به استفاده از روش های گوناگون به منظور حفظ حریم اطلاعات شخصی مشتریان و برطرف نمودن نگرانی های آنها هستند. پنهان سازی اطلاعات (Encryption) یکی از روشهای اصلی است که در این زمینه به کار گرفته می شود. در این روش اطلاعات کاربران به کدهایی تبدیل می شود که دسترسی به اطلاعات آنها تنها با تایید شرکت مورد نظر امکان خواهد داشت. به عبارت دیگر با قوی تر شدن این سیستم، درجه امنیت اطلاعات نیز بالاتر می رود.

تاثیرات دیجیتال مارکتینگ در صنایع مختلف:
دیجیتال مارکتینگ تاثیر فراوانی بر بازار صنایع مختلف از جمله موسیقی، بانکداری و خرید و فروش عتیقه داشته است، در صنعت موسیقی بسیاری از مصرف کنندگان و علاقمندان به جای خرید سی دی، از سایت های اینترنتی MP3 های مورد نظر خود را خریداری و دانلود می نمایند. مدت های مدید، صحبت در مورد قانونی یا غیر قانونی بودن دانلود فایل های موسیقی، بحث روز دست اندر کاران این صنعت به شمار می رفت.
دیجیتال مارکتینگ بر صنعت بانکداری نیز بی تاثیر نبوده و روز به روز بر تعداد بانک هایی که خدمات آنلاین انجام می دهند، افزوده می گردد. این سیستم به دلیل عدم نیاز به مراجعه به شعب بانک ها، از طرف مشتریان مورد استقبال بسیار قرار گرفته است.
آمار نشان داده در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون نفر از ساکنان آمریکا عملیات بانکی خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. البته پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن سرعت اتصال اینترنت در گسترش این سیستم های بانکی تاثیر چشمگیری داشته است. امروزه خدمات بانکی آنلاین یکی از پرسرعت ترین عملیاتی است که از طریق اینترنت انجام می شود. بیش از 50% درصد از کل کاربران اینترنت، عملیات بانکی خود را به صورت آنلاین انجام می دهند.

نکات بسیار مفید در طراحی وب سایت برای دیجیتال مارکتینگ که باید رعایت کرد:
- بارگذاری سریع صفحات ، کلید موفقیت
به همان اندازه که سرعت بارگذاری صفحاتتان سریع تر باشد ، شانس شما نیز برای افزایش فروش و تبدیل بازدیدکننده به خریدار افزایش پیدا خواهد نمود . اکثر کاربران در هنگام ورود به یک وب سایت کم حوصله بوده و منتظر لود شدن صفحاتی که به کندی لود میشوند نمیمانند در نتیجه هرچه سرعت بارگذاری سایت شما بالاتر باشد در جذب افراد تاثیر بیشتری خواهد داشت.
- نگارش مطالب و محتوا
مطالب وب سایت شما باید از نظر نگارشی ساده و در عین حال مرتب و بدون اشتباه باشد . استفاده از لغات سخت و محتوایی کتابی باعث میشود مشتریان جذب مطالب شما نشوند زیرا نتایج تحقیقات نشان میدهند که بازدیدکنندگان بیشتر جذب مطالب ساده و نسبتا خودمانی تر میشوند تا مطالب و محتوایی صد در صد کتابی و پر از لغات و اصطلاحات سنگین.
- ناوبری وب سایت
یکی از اساسی ترین مسائل در وب سایت شما ، میزان ناوبری وب سایتتان است که یکی از مهم ترین نکات برای جذب کاربران نیز به حساب می آید. استفاده از ناوبری در واقع همان چیزی است که شما میتوانید با آن خوانندگان را راضی نگه داشته و آن ها را در وب سایت خود نگه دارید و این مسئله در نهایت منجر به افزایش فروش شما خواهد شد. در صفحات وب طولانی می توانید با استفاده از جداول و یا گذاشتن مطالب با استفاده از لینک ها به خوانندگان خود بها داده و برای آنها شرایط بهتری مهیا کنید. هرچه کاربر احساس کند که مدیران سایت برایشان ارزش بیشتری قائل هستند برای خرید بیشتر ترغیب میشود زیرا احساس میکند مدیران سایت پس از خرید هم برای مشتریان ارزش زیادی قائل خواهند بود و در صورت بروز مشکل میتوان روی کمک آنها حساب کرد.
- استفاده از رنگ های مناسب در طراحی سایت
سعی کنید رنگ بندی وب سایت شما آرامش بخش باشد و به کاربران کمک نماید تا آرامش پیدا کنند . هرچه رنگ بندی سایت شما از آرامش بیشتری برخودار باشد شانس شما نیز برای افزایش فروش بیشتر خواهد بود زیرا بازدیدکنندگان از وب سایت هایی که رنگ بندی آن ها چشم را اذیت کند خرید نخواهند کرد !
- لینک های سالم
استفاده از لینک های سالم در وب سایت شما یکی دیگر از مسائلی است که باعث افزایش فروش سایتتان خواهد شد . اگر لینک های شما از کار افتاده باشد و برای سالم نگه داشتن آنها و یا تعویض لینک های از کار افتاده با لینک های سالم اقدامی انجام ندهید بازدیدکنندگان تصور میکنند شما فقط به دنبال سود مادی بوده و برای خریدار ارزشی قائل نیستید به همین دلیل است که ممکن است مشتریان زیادی را از دست بدهید .

 

جهت تاکید بیشتر باید بگوییم در زمینه فعالیت و کسب و کار تجاری و حرفه ای خود مبحث دیجیتال مارکتینگ را بسیار بسیار جدی بگیرید و اگر نیاز دارید  از آموزش های مختلف در زمینه دیجیال مارکتینگ بهره ببرید، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی یا بازاریابی اینترنتی بهترین راه برای گرفتن مشتری های بیشتر در بازار پر رقابت امروزی در عصر حاضر می باشد.

 

لازم است اضافه کنیم در گروه وب سایت وان و در بخش آموزش وب سایت، شما میتوانید مطالب و مقالات بسیار زیادی در زمینه آموزش دیجیتال مارکتینگ پیدا کنید، امیدوارم کیفیت مقالات نظر شما عزیزان را جل نماید،

باعث خوشحالی و انرژی بخش ما در ارائه مقالات و آموزش های تخصصی ، حمایت، دنبال کردن و پشتیبانی شما عزیزان می باشد،اگر سوالی در مورد این مبحث مهم دارید، همچنین برای ارائه نظرات و پیشنهادات خود می توانید در بخش نظرت و پیشنهادات، موضوع خود را مطرح نمایید، باعث افتخارمان است که به شما عزیزان پاسخ بدهیم و بهترین مشاوره را در اختیارتان قرار دهیم.

راهساز کوماتسو...
ما را در سایت راهساز کوماتسو دنبال می کنید

برچسب : سئو وب سایت, سئو سایت, بهینه سازی وب سایت, طراحی وب سایت, طراحی سایت, نویسنده : راهساز کوماتسو rahsazkomatsu بازدید : 97 تاريخ : پنجشنبه 30 تير 1401 ساعت: 20:26

پرده زبراچیست؟

پرده زبرا یکی ازانواع پرده های کرکره ای است که طرفداران زیادی رادرسراسردنیاوجهان به خوداختصاص داده اند.این نوع پرده زبرا درکشورما نیزبااستقبال بسیار خوبی مواجه شده است وجایگاه خود رادرمیان مدلهای دیگر پرده باز نموده است.درواقع پرده زبرا ترکیب کاملی اززیبایی ونوآوری وشیک بودن است وهمین مسئله باعث محبوبیت ومجذوب بودن این پرده زبرا شده است.

ساختار پرده زبرا

ساختار پرده زبرا از توروپارچه تشکیل شده است که بصورت راه راه افقی بافته شده اند(یک نوارافقی توری ویک نوار افقی پارچه ای)این پرده در واقع ترکیبی از پرده شید رول وپرده کرکره بوده وازدولایه پرده موازی تشکیل شده است.جهت تنظیم نور فضای داخلی میتوان بااستفاده ازغلتک های این نوع پرده ها،نوارها رابصورت دل خواه درکنار هم قراردهیم.
یکی ازمهم ترین تفاوت های پرده شید و پرده زبرا این میتواند باشد که پرده شید برخلاف پرده  زبرا قابلیت سایه روشن شدن ندارند و برای عبور دادن نورفقط باز وبسته (بابالا و پایین رفتن) میباشند.پرده  زبرا این امکان را به شما می دهدکه بدون بالاوپایین کردن پرده،دیدبه فضای بیرون کاملا ازبین روند.
پرده زبرا پوشش بسیار شگفت انگیزی برای پنجره هامحسوب میشوندوکارایی بسیارخوبی برای محیط های اداری وکاری ویامسکونی دارند.درصورت نیازمیتوانید پرده زبرا راکاملادرقسمت بالاویاهراندازه دیگری جمع کنید.این نوع پرده زبرا باتوجه به کارایی بی نظیرش،درطراحی دکوراسیون داخلی ساختمان نقش برجسته ای راایفا میکنند.

چاپ پرده زبرا

درطراحی دکوراسیون طراحی نوردرمحیط ازاهمیت ویژه ای برخوردارهستند.بااین حال چاپ پرده زبرا بهترین گزینه برای یک دکوراسیون شیک ومتفاوت ولوکس است.زیرا عموماپرده راه افقی است که در حالت موازی بایکدیگر قرارخواهند گرفت.این پرده زبرا امکان آن را به شما میدهند تامیزان نورمحیط راکنترل نماییدوبا توجه به نیازتنظیم نمایید.

ویژگی های پرده زبرا

  • پرده زبرا در دو نوع اتومات ودستی ارائه میشوند.
  • درنوع اتومات بااستفاده ازموتورمخصوص وریموت کنترل پرده زبرا قابل تنظیم وجابه جایی هستند.
  • به راحتی در زمان کوتاه قابل نصب هست.
  • بدون نگرانی ازرنگ رفتگی یاتغییر رنگ میتوانید شستشو دهید.
  • باپرده زبرا تنظیم نور ورودی به سبک دکوراسیون امکان دارد.
  • تنوع طرح ونقش چاپی درپرده زبرا وجوددارد.
  • پرده زبرا قابل استفاده برای ساختمان های مسکونی واداری
  • قابلیت مسدود کردن نورباضخامت بالا باپرده زبرا
  • ایجادمحیط رسمی،شیک وزیبا ورویایی

روش نصب پرده زبرا

پرده زبرا به آسانی نصب خواهند شد،حتی شخصاً میتوانیدپرده زبرا راپس ازخرید درمحل مورد نظر خود نصب نمایید.ابزاری هم چون متر،دریل،چکش وپیچ ورول پلاک رادردسترس خود داشته باشید.ازلبه پرده 10سانت را انتخاب نماییدودر مکان مناسب نصب فرمایید.پیچ رول پلاک رابادریل دردیوار قراردهید وپایه پرده رابه آن متصل کنید.اگرقصد داریدپرده رابه سقف آویزان کنیدبهتراست ازپایه سقفی مخصوص پرده زبرا استفاده نمایید.

قیمت خرید پرده زبرا

قیمت پرده زبرا باتوجه به قابلیت،کارایی،نوع جنس،اتومات ودستی بودن برآورد خواهند شد.معمولا هرچه ضخامت پرده زبرا واجزاء آن با کیفیت ترباشند قیمت آن نیزافزایش خواهندیافت.قیمت پرده زبرا یکی ازملاک های در زمان خرید میباشند.پرده زبرا در گروه پرینت بیست بابهترین کیفیت ومتریال آماده تحویل شما عزیزان میشوندتاانتخابی دل خواه وشایسته وبا کیفیت داشته باشیدوسال هاازآن بهره مند شوید.
خوشبختانه تنوع طرح ورنگ پرده زبرا این امکان رافراهم می آورد تابتوانیدبادکوراسیون مختلف آن را ست نمایید وبدون محدودیت باطرح های دل خواه،محل کار یازندگی خودرا آراسته کنید وازآن پرده زبرا لذت ببرید.باخریداین پرده زبرا نیازی به درخواست نصاب نخواهیدداشت وبه شخصه خود میتوانید،درمدت کوتاهی پرده زبرا رابراحتی نصب نمایید.کافیست اندازه هاوابعاد رادرست دردست داشته باشیدتا پرده زبرا رادربهترین حالت ممکن ،استاندارد خود نصب نمایید.

یکی ازانواع جدید پرده های کلاسیک،پرده زبرا هستند.ساختارپرده زبرا ازجنس توروپارچه است که بصورت راه راه مساوی وباظرافت وتمیزی هرچه تمام بافته میشوند.
تولید ومونتاژ کردن پرده زبرا به صورت دوبل انجام میگیرندکه این تکنولوژی امکان سایه و روشن شدن پرده رامیدهند. این نوع پرده زبرا به تنهایی قابلیت انواع پرده های شید رولی، پرده کرکره و پرده های توری را فراهم می آورند.
پرده زبرا تنوع رنگ بسیار بالایی دارند ودرطراحی دکوراسیون داخلی نقش برجسته ای را ایفا خواهندکرد که  چاپ روی پرده زبرا زیبای آن رادوچندان خواهندکرد.گروه پرینت بیست در زمینه چاپ سفارشی انواع شید، پرده زبرا خدمات متنوعی را ارائه میکنند.

خصوصیات پرده زبرا

• پرده زبرا ودابل شید شب وروزهمانند پرده پذیرایی تشکیل شده از تورطرح داروآستری بسیارمناسب  وباکیفیت وزیبابرای منازل باقیمت مناسب ارائه میشوند.
• پرده زبرا تشکیل شده ازچندسانت ساتن و توربا انواع طرح هاورنگهاامکان سایه روشن شدن آسان میباشند.
• پرده زبرا تنوع بسیاربالایی درطرح و رنگ را دارا است.
• پرده زبرا دردکوراسیون داخلی نقش مهمی راایفا خواهند کرد.
• از پرده زبرا میتوان درمکانهای اداری_آموزشی ومسکونی ازقبیل:آشپزخانه _اتاق خواب _اتاق پذیرایی واتاق کودک باطرح و رنگهای کودکانه استفاده میشوند.
• یکی ازمزیت های پرده زبرا قابل شستشو بودن آن میباشند.

راهساز کوماتسو...
ما را در سایت راهساز کوماتسو دنبال می کنید

برچسب : طراحی کارت ویزیت طلا کوب – چاپ کارت ویزیت طلا کوب – کارت ویزیت طلا کوب – کارت ویزیت طلا کوب شیک – چاپ کارت ویزیت لاکچری طلا کوب, نویسنده : راهساز کوماتسو rahsazkomatsu بازدید : 194 تاريخ : پنجشنبه 30 تير 1401 ساعت: 14:32

گروه آموزشی وب سایت 30، با همکاری کارشناسان متخصص و با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی احساس نیاز به ایجاد بستری آموزشی برای علاقمندان حوزه دیجیتال مارکتینگ کرد، امروزه تقریبا گسترش نامحدود بازار صنعت دیجیتال مارکتینگ برای همگان آشکار شده است، و خیلی واضح است که نیاز به مراجع آموزشی در حوزه دیجیتال مارکتینگ هر روزه بیشتر و بیشتر می شود، با توجه به اهمیت این موضوع شما تنها با جستجو در اینترنت شمار زیادی از وب سایت هایی را می یابید که در این حوزه فعالیت میکنند و مقالات و آموزش های تخصصی ارائه می دهند، احساس نیاز برای تولید بستری کاملا تخصصی در صنعت دیجیتال مارکتینگ توجه و انگیزه ما را به ایجاد یک وبگاه کاملا آنلاین و رایگان بیشتر کرد.

راهساز کوماتسو...
ما را در سایت راهساز کوماتسو دنبال می کنید

برچسب : آموزش طراحی وب سایت, آموزش سئو وب سایت, آموزش غول موتور های جستجوگر یعنی گوگل, برنامه نویسی و طراحی نرم افزار و اپلیکیشن, عکاسی و طراحی گرافیک, کسب درآمد و راه , نویسنده : راهساز کوماتسو rahsazkomatsu بازدید : 322 تاريخ : پنجشنبه 9 تير 1401 ساعت: 21:01

درباره ما

کادو چیست؟

هدیه یا کادو، که به آن پیشکش، ارمغان یا تحفه نیز می‌گویند، چیزی است که آن را بدون انتظار دریافت چیزی دیگر به شخص دیگری تقدیم کنند. اگر چه ممکن است در مقابل هدیه دادن، چشم داشت هدیه‌ای متقابل داشت، اما هدیه چیزی است که آن را به رایگان می‌بخشند و نشانه لطف‌ می باشد.

تاریخچه هدیه دادن:

هدیه دادن شاید یکی از قدیمی ترین فعالیت های انسانی باشد که به ما قبل تمدن بشر و به خواستگاه گونه ما بر می گردد. بطوری که حتی در فرهنگ اولیه غارنشینی، هدیه دادن فعالیت متداول و رایجی برای ابراز علاقه و محبت دیگران بوده است. نوع دیگر هدایا به عنوان یک نماد و سمبلی تعریف شده است که رهبران قبیله یا دسته ها برای قدردانی یا احترام و یا تشکر به یکدیگر تقدیم می کردند.

در زمان های ما قبل تمدن، این هدیه ها اغلب از طبیعت بدست می آمدند. بر اساس یافته های گذشته باستان شناسان مثلا یک هدیه می توانست سنگی با ظاهری عجیب یا دندان یک حیوان باشد. زمانی که انسان به تمدن دست پیدا کرد و توانست ابزارو وسایل بسازد، هدایا رفته رفته از نظر ماهیتی یا کارکردی پیچیده تر شدند. بطور مثال درون دندان ها با کمک ابزار سوراخ هایی ایجاد شد و در کنار سنگ های قیمتی دیگری قرار گرفت و تشکیل یک گردنبند زینتی بسیار زیبا را داد.

ارزش اجتماعی هدیه دادن در سراسر تاریخ پیدایش بشر قابل شناسایی بوده و است. برای هزاران سال، برخی فرهنگ های بومی در مراسمی به نام potlatch شرکت میکردند. در این مراسم اجتماعی پیچیده، آیین بخشیدن و هدیه دادن گرامی داشته می شد. هرچند تفسیر های فرهنگی متفاوتی وجود دارد ولی در فرهنگ باستانی مذکور هر خانواده که بیشتر از سایرین بخشیده بود، از احترام و سطح اجتماعی بیشتری برخوردار می شد. و احترام و منزلتی که هر خانواده دریافت می کرد با مقداری که بخشیده بود رابطه مستقیم داشت.

یکی از لذت‌های بزرگ زندگی، هدیه دادن و هدیه گرفتن است. این رسم در همه فرهنگ‌ها وملت ها وجود دارد. ما همواره در مناسبت‌های مختلف و به بهانه‌های گوناگون دوست داریم به دیگران هدیه بدهیم و یا این که انتظار دریافت هدیه از دیگران را داریم.

با توجه به اینکه هدیه دادن و هدیه گرفتن اتفاقاتی خوب وبسیارخوشایند برای هر دو طرف هستند، بهتر است که در این موقعیت‌ها با رعایت آداب و رسوم، آن لحظات و موقعیت‌ها را به بهترین شکل ممکن در ذهن ها ماندگار کنیم.

 

 

هدیه دادن و هدیه گرفتن در همیشه و از قدیم وجود داشته و هست و مورد توجه انسان بوده و مردم در جشن ها و مناسبت های مختلف به یکدیگر هدیه می دهند. هدیه دادن باعث محکم شدن وصمیمیت بیشتر روابط بین افراد می شود و بهترین روش برای نشان دادن توجه و علاقه به طرف مقابلمان است و باعث به وجود آمدن احساسات خوب ومحبت و شادی در هر دو طرف می شود.

هدیه  هر چیزی باشد می تواند سبب خشنودی وخوشحالی دیگری شود و به‌ویژه انرژی مثبتی چون بخشندگی یا مهربانی باشد.

کادو دادن می تواند به هر مناسبتی باشد، تعطیلات، تولدها، قبولی دانشگاه یا ازدواج ها، مهمانی ها و در هر مراسم شادی فرصت بسیار خوبی برای تقویت این روابط است.

افراد با هدیه دادن سعی دارند تشکر و قدردانی، عشق و محبت وصمیمیت و به یادبودن مناسبت‌های خاص را نشان دهند و با این کار پیامی مبنی بر دوست داشتن و مهم بودن طرف مقابل را برسانند. هدیه ها علی‌رغم ارزش مادی، دارای ارزش‌های معنوی نیز هستند که این ارزش همان احساساتی در آن است که به فرد مورد نظر تقدیم می‌شود.

هدیه دادن کاری بسیار سخت و پیچیده‌ای است و قبل از انتخاب هدیه باید آداب و اصول صحیح آن را به خوبی بدانیم،

هدیه دادن و تهیه هدیه مناسب همیشه کار آسانی نیست و معمولاً با نزدیک شدن به مراسم و مناسب های مختلف تبدیل به دغدغه برای بسیاری از افراد می شود؛ چرا که برای تهیه هدیه خوب و مناسب باید به فاکتورهای زیادی توجه داشت که از آن جمله می توان به،جنسیت، سلیقه طرف مقابل و مورداستفاده بودن محصول برای آن فرد، قیمت، بسته بندی و کادو پیچی و … اشاره کرد.

معرفی:

امروزه با توسعه فضاهای مجازی باعث شده است روش های خرید مشتریان به کلی تغییر کند. مزایای خرید از طریق اینترنت هر روز افراد بیشتری از مردم را به این روش خرید ترغیب کرده که نیاز های خود را از طریق خرید اینترنتی تامین نموده و شیوه خرید مدرن را جایگزین روش های دیگر کنند.ما در آی کادو این شرایط را فراهم آوردیم که با پیشنهاد های ویژه دل عزیزانتان را خوشحال کنید وخریدی آسان و ومطمئن را تجربه کنید.

آی کادو در تلاش است تا فرهنگ زیبای هدیه دادن در بین انسان ها را زیباتر سازد و به جای خرید هدیه به صورت فیزیکی و سنتی از طریق سایت اینترنتی آی کادو، پیشنهاد های جالب و متفاوتی برای هدیه دادن ارائه دهد که امکان تهیه و استفاده آنها به صورت اینترنتی فراهم شده است. یکی از اهداف دیگر آی کادو در خرید اینترنتی هدیه، صرفه جویی در وقت و زمان مشتریان عزیز است که گرانبهاترین ارزش ها را دارد.

 

 

راهساز کوماتسو...
ما را در سایت راهساز کوماتسو دنبال می کنید

برچسب : کادو برای آقا, هدیه برای آقا, کادو برای خانم, کادو برای خانه و زندگی, کادو برای کودکان, هدیه برای کودکان, کادو مناسبتی, نویسنده : راهساز کوماتسو rahsazkomatsu بازدید : 96 تاريخ : پنجشنبه 9 تير 1401 ساعت: 15:30

گروه پرینت بیست

مرکز طراحی، چاپ و هدایای تبلیغاتی

گروه پرینت بیست متشکل از طراحان حرفه ای و کارشناسان با تجربه در صنعت چاپ و تبلیغات را با بیش از 15سال و با هدف ارایه محصولات و خدمات طراحی گرافیک و چاپ تبلیغات و هدایای تبلیغاتی فعالیت حرفه ای دارد.

خدمات طراحی گرافیک که گروه پرینت بیست ارائه می دهد به این شرح است:

طراحی گرافیک اختصاصی، طراحی کارت ویزیت، طراحی کاتالوگ،بروشور، طراحی پوستر، ژورنال، طراحی کارت پستال، طراحی لوگو، آرم، طراحی سربرگ، طراحی ست اداری، طراحی بیلبورد، طراحی تبلیغات محیطی، طراحی لایت باکس، طراحی بسته بندی، طراحی لیبل، طراحی هدایای تبلیغاتی، طراحی کتاب، طراحی تصویر محصول، طراحی تصویر خدمات، طراحی استوری اینستاگرام، طراحی پست اینستاگرام، طراحی سایت، طراحی محتوا و طراحی عکس تبلیغاتی.

راهساز کوماتسو...
ما را در سایت راهساز کوماتسو دنبال می کنید

برچسب : طراحی گرافیک اختصاصی, طراحی کارت ویزیت, طراحی کاتالوگ,بروشور, طراحی پوستر, ژورنال, طراحی کارت پستال, طراحی لوگو, آرم, طراحی سربرگ, طراحی ست اداری, طراحی بیلبورد, طراحی تبلیغات محیطی, طراحی لایت باکس, طراحی بسته بندی, طراحی لیبل, طراحی هدایای تبلیغاتی, طراحی کتاب, طراحی تصویر محصول, طراحی تصویر خدمات, طراحی استوری اینستاگرام, طراحی پست اینستاگرام, طراحی سایت, طراحی محتوا و طراحی عکس تبلیغاتی, نویسنده : راهساز کوماتسو rahsazkomatsu بازدید : 131 تاريخ : پنجشنبه 9 تير 1401 ساعت: 15:03

وب سایت وان کار خود درزمینه طراحی وب سایت، بهینه سازی وب سایت، سئو وب سایت، راه اندازی وب سایت, طراحی نرم افزار، برنامه نویسی اپلیکیشن، خدمات دیجیتال مارکتینگ وارائه همه ی خدمات وب سایت ازقبیل پشتیبانی وب سایت، تبلیغات اینترنتی، بازاریابی دیجیتالی، خدمات هاست،دامین،دامنه وب سایت، خدمات سرور اختصاصی و سرور مجازی شروع کرد ،این گروه باتلاش وکوشش زیادو بی وقفه به موفقیتهای بسیاری دست پیدا کرده است، ازجمله اینکه افتخار اینرا داردکه باشرکت های بزرگی همکاری داشته است، به لطف خداطوری کارخود راانجام داده که مشتریان ازطرق مختلف رضایت خودرا ابراز کرده اند، این مهم برای مابسیار با اهمیت است وباعث افتخارگروه وب سایت وان است که رضایت مشتریان را جلب نماید.
اگر در زمینه طراحی وب سایت، بهینه سازی وب سایت، سئو وب سایت، راه اندازی وب سایت دنبال یک شرکت خوب و حرفه ای هستید مطمئن باشیدبا وب سایت وان به رضایت کامل خواهید رسید،فقط لازم است است خودتان در دنیای اینترنت جستجوهای تخصصی انجام دهید و با فکرباز برای شروع یک رابطه همکاری و دو طرفه برای ارائهخدمات وب سایتتان باوب سایت وان تماس بگیرید. این مجموعه باتجربه وتخصص حرفه ای به شمااطمینان خاطرمیدهد که باسپردن کلیه خدمات وب سایت تان به گروه وب سایت وان،شماازبابت کلیه خدمات وب خیالتان راحت خواهدبود.

راهساز کوماتسو...
ما را در سایت راهساز کوماتسو دنبال می کنید

برچسب : سئو وب سایت, سئو سایت, بهینه سازی وب سایت, طراحی وب سایت, طراحی سایت,طراحی و راه اندازی وب سایت, نویسنده : راهساز کوماتسو rahsazkomatsu بازدید : 111 تاريخ : پنجشنبه 9 تير 1401 ساعت: 14:20

این مقاله در حال بروز رسانی می باشد.

 

درخواست تجدید نظر برای موتورهای جستجوگر

برخی اوقات صاحبان بعضی وب سایت ها ویا بهتر بگوییم متخصصین سئو وب سایت گرفتار این مشکل میشوند که به صورت ناگهانی و غیر قابل پیش بینی رتبه وب سایت شان در نتایج موتورهای جستجوگر گول کاهش پیدا میکند. مسائل بسیاری وجوددارد که موجب بروز این مشکل میشود ازجمله آن ها این که امکان دارد وب سایت شما به دلایل رعایت نکردن قانون های بهینه سازی وب سایت جریمه شود. گوگل از طریق وبمستران متوجه می شود که چه مواردی را باید توسط متخصصین سئو وب سایت در نظر گرفته شود واگر بفهمد که وب سایت شما قانون ها و دستورات را به صورت صحیح و درست رعایت نکردند از رتبه وب سایت شما کم می شود و یا امکان دارد از فهرست نتایج جستجوی گوگل شما حذف شوید ،برای اینکه این اتفاق نیفتد ازاین باره باید راهنمای وبمستران گوگل رادوباره بخوانید وهرگونه ایراد واشتباهاتی که انجام شده رارفع کنید و فایل تجدید شده را برای گوگل بفرستید.

 

لینک های موقت

موتورهای جستجوگر گوگل لینک های ساخته شده برای وب سایت را درابتدا بصورت لینک های موقت مدنظر می گیرد تا پس از تجزیه و تحلیل کردن آن جایگاه و رتبه آن را محاسبه  ودرج کنند.

 

بک لینک های فالو

بایستی به این عنوان توجه بسیار زیادی و خاصی داشته باشید، که موتورهای جستجوگر گوگل اهمیت بسیار ویژه ای به بک لینک های فالو میدهند،
بک لینک های فالو باجرات میتوان گفت جزء با ارزشمند ترین و موثر ترین کمکی به بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت به حساب می آید.
دریافت کردن بک لینک فالو از وب سایت های با پیج رنک و پیج آتوریتی بسیار بالایی، تاثیرات بیشتری در بهینه سازی و سئو وب سایت شما خواهند داشت،

 

بک لینک های نو فالو

در بروزترین و تازه ترین سیاست های اتخاذشده برای ربات های موتورهای جستجوگر گوگل، همان گونه که سیاست های موتورهای جستجوگر گوگل به وضوح اعلام می دارد که بک لینک را جزء مهم ترین و اصلی ترین فاکتورهای بهینه سازی و سئو وب سایت قرار داده ایم، به همین خاطر ارزش های بسیار بالای بک لینک، میتوان به نتایج مثبت و عالی مبنی برارزش کم بک لینک های نوفالو هم رسید، با توجه به این که در وب سایت ها و اخبار ها بسیاری اعلام کردند که بک لیک نو فالو هیچگونه ارزش و اعتباری برای وب سایت شما به همراه خواهد نداشت،
کارشناسان وبرنامه نویسان و همچنین متخصصین با تجربه و  وحرفه ای و کار بلد گروه وب سایت وان باتوجه به بازخورد سیاست هایی که برای بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت ، برای وب سایت های تحت پشتیبانی خودقرار داده اند به تاثیرات نتایج مثبت حتی بک لینک های نو فالو دست یافته اند.
پس اگرشما تا حالا میتوانسته اید بک لینک های نو فالو بگیرید وبه دلایل این فکری که داشتید که این نوع بک لینک ها هیچ ارزش و ثمره ای برای وب سایت شمانخواهند گذاشت، به شما توصیه می کنیم از همین الان از هر فرصتی را برای دریافت گرفتن بک لینک به وب سایت تان استفاده کنید حتی اگر اعلام دارند که بک لینکی که به شما میدهند از نوع نو فالو است،
این پیشنهاد کارشناسان با تجربه ما را جدی بگیرید.

پایان بخش اول، ادامه مقاله بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت را در قسمت بعدی در بخش مقالات بخوانید.

راهساز کوماتسو...
ما را در سایت راهساز کوماتسو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : راهساز کوماتسو rahsazkomatsu بازدید : 97 تاريخ : دوشنبه 6 تير 1401 ساعت: 22:19

ین مقاله در حال بروز رسانی می باشد.

 

شبکه اجتماعی برندها با فالور زیاد

برند ها و لوگوی ها باید دارای رسانه های اجتماعی با فالور های بسیار زیاد باشند این عوامل بسیار زیاد به رتبه بندی آن وب سایت ها در موتورهای جستجوگر گوگل کمک خواهند کرد و نکته بسیار مهم در بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت خواهند بود.

 

وب سایت هایی حساب کاربری تویتر با فالورهای زیاد دارند

حساب کاربری توییتر با فالورهای بسیار زیاد نشان دهنده یک برند و لوگوی محبوب می باشد، و برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل اثر گذاری مثبتی دارد.

 

حساب کاربری وب سایت لینکداین (Linkedin)

ایجاد حساب کاربری در رسانه های اجتماعی لینکداین برای کسب و کارهای واقعی و شرکت دارای اعتبار و حرفه ای برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل موثر و مفید خواهد بود.

 

کارمندان برند در صفحه لینکداین (Linkedin)

در صفحات مربوط به برند داشتن پروفایل های لینکداین کارمندان شرکت برای رتبه بندی مفید خواهد بود.

 

حساب کاربری های با ارزش برای شبکه های اجتماعی

حساب های کاربرانی که در رسانه های اجتماعی وجود دارند که با مشاهده ی آن ها مجذوب قدرت و حرفه ی آن ها می شویم. به طور مثال حساب کاربرانی که در رسانه های اجتماعی فالور های بسیار زیادی دارند با پست های کم تفاوت اساسی دارد با یک حساب کاربرانی که با فالورهای کم و پست های فراوان دارند.

 

برند را به وب سایت های خبری معرفی کنید

حتی وب سایت های اخباری هم با هم رقابت دارند اخبارهای مربوط به یک برند معروف و خاص را زودتر اعلام کنند،

 

استفاده از نام برندها در وب سایت ها

استفاده از برند های دارای اعتبار و حرفه ای در وب سایت ها حتی اگر به وب سایتشان لینک هم نشده باشند در رتبه بندی آنها در موتورهای جستجوگر و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایتشان تاثیر گذارند.

 

آر اس اس (RSS)

آر اس اس برای وب سایت ها یکی از عاملین رتبه بندی توسط موتورهای جستجوگر می باشد.

 

موقعیت مکانی شرکت ها

شرکت های واقعی برای خود یک موقعیت مکانی مخصوص دارند. موتورهای جستجوگر این عامل را از وب سایت شما دریافت می کنند و به عنوان یک اثر مثبت برای رتبه بندی هایشان استفاده می کنند.

 

وب سایت هایی که باید مالیات پرداخت کنند.

برخی موتورهای جستجوگر گوگل به وب سایت هایی که نیاز است مالیات شان را پرداخت نمایند و این کار را به صورت درست و صحیح انجام می دهند قابل ارزش و رتبه ی بسیاری دارند.

 

جریمه توسط موتورهای جستجوگر

وب سایت هایی که نوشته و محتواهای با کیفیت کم و ضعیف دارند در نتایج موتورهای جستجوگر گوگل رتبه بسیار کمی خواهند گرفت.

 

لینک دادن به همسایگی بد

لینک دادن به همسایگی بد (Bad Neighborhoods) یکی از عوامل رتبه بندی توسط موتورهای جستجوگر گوگل می باشد.

 

تغییرات آدرس های نادرست صفحات وب سایت

تغییرات آدرس های صفحه های وب سایت موجب سردرگمی های موتورهای وب سایت می شود، آدرس یکی از صفحات وب سایت که ایندکس شده اگر تغییر پیدا کند موتورهای جستجوگر گوگل آن را پیدا نکنند یک امتیاز منفی برای رتبه بندی در نظر گرفته می شود. هم چنین وجود لینک هایی در وب سایت که شما را به صفحه های که وجود خارجی ندارند هدایت کند هم می تواند یک امتیاز منفی را در رتبه بندی شما داشته باشد. در هر صورت اتفاق های بسیاری افتادن از این بند حتی امکان دارد که موتورهای جستجوگر گوگل وب سایت شما را دیگر ایندکس نکنند.

 

پاپ آپ (Popup)

استفاده از پاپ آپ (Popup) ها و یا تبلیغات مزاحم و آزار دهنده در وب سایت ها به رتبه بندی آن ها در موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایتهایشان تاثیرهای منفی ای می دهد.

 

بهینه سازی درست وب سایت

بسیاری از روش های بهینه سازی وب سایت زمانی از حالت طبیعی خود خارج می شوند که موجب کاهش و افت رتبه بندی وب سایت شما می شوند، مانند استفاده کردن بسیار زیاد از عبارات کلیدی در یک صفحه وب سایت، به کار بردن بسیار زیاد از لینک ها، استفاده بسیار زیاد از هدر ها، استفاده کردن نامرتبط متاتگ ها و ...

 

بهینه سازی کامل یک وب سایت نه تنها یک صفحه

موتورهای جستجوگر گوگل بهینه سازی های وب سایت را برای کل صفحه های وب سایت مورد بررسی قرار می دهند ، این گونه نیست که هر یک از صفحات به صورت جدا جدا برای رتبه بندی بررسی شود و رتبه ها و رنک و امتیاز های خودشان را دریافت کنند، پس بهتر است که تمامی استعدادهای که در بهینه سازی دارید را فقط روی برخی از صفحه های خاص و ویژه به نمایش نگذارید باید سعی خود را کنید که تمامی صفحه ها را درست و صحیح بهینه سازی کنید.

 

تبلیغات بالای خطِ تا (Fold)

اصطلاح روی Fold و زیر Fold معمولا در باره ی صفحه های روزنامه ای به کار گرفته می شود. روی Fold اطلاعاتی را شامل می شود که قبل از محل تای صفحه روزنامه قرار بگیرد و برای دیدن خواننده در نگاه اول قابل رویئت است. چون Fold در حقیقیت محتوایی است که خواننده برای دیدن آن باید تای روزنامه را باز کند. ناشران روزنامه معمولا سرفصل های مهم و اساسی که بیشتر مورد علاقه مردم هستند را روی Fold و اطلاعاتی که بسیار کم اهمیت و اساسی نیستند را زیر Fold جای می دهند.
با وارد شدن معنی و مفهوم Fold به دنیای دیجیتال و وب، مدیران وب سایت هم نیز باید با دقت و علاقه مندی بیشتری اولویت نوشته های موجود بر روی صفحات را مشخص نمایند تا کار هرچه سریع تر و راحت تر محتواهای مهم موجود در وب سایت را ببینند. اصطلاح Fold خطی است که اولین صفحه های دیده شده توسط کاربران را از بخشی که کاربران برای مشاهده کردن اسکرول می کند، جدا می کنند. البته این خط تغییرات اساسی خواهد کرد که این تغییرات بستگی به رزولوشن صفحات نمایشی کاربران دارد.
کارشناسان طراحی وب سایت معمولا بر این اساس اهمیت مطالب و میزان تاثیرات آن بر روی کاربران نسبت به قرارگیری مطالب روی Fold و یا زیر Fold تصمیم گیری می کنند.
موتورهای جستجوگر گوگل وب سایت هایی که تبلیغات بسیار زیادی در بالای خطِ تا دارند را برای رتبه بندی های خود امتیاز منفی در نظر خواهند گرفت.

 

پنهان سازی بعضی لینک ها

برخی از سئو کاران قصد دارند در وب سایت خود لینک های خارجی ای داشته باشند و البته هم چنین تصمیم دارند که این لینک ها از دید کاربران اینترنت خارج باشند، این گونه اقداماتی که سعی کنید لینک های خود را از دید کاربر مخفی کنید در رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل امتیاز منفی به همراه خواهند داشت.

 

ارتباطات با وب سایت های وابسته

وب سایت های وابسته وب سایت شما برای رتبه بندی در موتورهای جستجو گر گوگل شما تاثیرگذار هستند اما این تاثیرات بسیار کم و اندک می باشد.

 

محتوای خودکار ایده خوبی نیست

موتورهای جستجوگر گوگل وب سایت هایی که محتوای خودکار تولید می کنند را شناسایی می کنند و در رتبه بندی آن ها ارزش منفی می گذارد، پس این مدل تولید محتوا اصلا پیشنهاد نمی شود، برای تولید محتوای عالی و با کیفیت هیچ وقت رایانه نمیتواند اینکار را صحیح انجام دهید.

 

پیج رنک ارزشمند است ولی به چه قیمتی؟

برای این که پیج رنک و رتبه یک وب سایت را بالاتر ببرید کلیه ی لینک های خود را nofollow نکنید، اگر شما همه لینک های که در وب سایت وجود دارد را تنها به خاطر گرفتن پیج رنک بالا nofollow کنید این فرآیند موتورهای جستجوگر گوگل را وادار می کند بسیار دقیق تر و حساس تر به وب سایت شما تمرکز کنند و بخواهند پیدا کنند که موضوع چیست که این طور کار شده است، در حقیقت این گونه شما موجب می شوید که موتورهای جستجوگر گوگل بادقت کامل کار خود را انجام دهد.

 

آی پی آدرس اسپم شده

اگر سروری که وب سایت شما در آن وجود دارد اختصاصی نباشد یک مبحث مطرح می شود، این که در سرور های اشتراکی که چند وب سایت روی آن ها قرار می گیرند یکی از وب سایت ها برای موتورهای جستجوگر گوگل اسپم شناخته شود این موجب می شود که بقیه وب سایت هایی هم که روی آن سرور قرار دارند را تحت تاثیر قرار دهد.

 

متا تگ های اسپم

در متاتگ ها هم استفاده بیش از اندازه و نامشخص از عبارات و جملات کلیدی برای موتورهای جستجوگر گوگل نشانه ی خوبی به نظر نمی رسد. این مطلب که برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت امتیاز منفی خواهد بود.

 

رشد ناگهانی تعداد لینک های وب سایت

در وب سایت اگر بسیار سریع تعداد بسیار زیادی لینک قرار بگیرد همانند ما که برای موتورهای جستجوگر گوگل هم یک عمل غیر طبیعی و غیر عادی به نظر می رسد و این غیر طبیعی نبودن نشانه بسیار خوبی برای رتبه بندی موتورهای جستجو گر گوگل به شمار می آید.

 

جریمه های ربات های موتورهای جستجوگر

ربات های موتورهای جستجوگر گوگل بنا بر سیاست ها و عملیات خودشان امکان دارد که بعضی وب سایت ها را جریمه کنند، که با برطرف کردن دلیل جریمه شدن وب سایت شما از لیست جریمه بیرون خواهید رفت. جریمه شدن توسط این ربات ها برای رتبه بندی وب سایت تاثیرهای بسیار منفی به همرا خواهد داشت.

 

لینک های دریافتی کم ارزش و بی کیفیت زیاد برای وب سایت

دریافت کردن لینک های بسیار زیادی از وب سایت هایی مانند انجمن ها، نظرات وپیشنهادات کاربران، تبادل بی ارزش برای موتورهای جستجوگر گوگل امتیاز بسیار خوبی نیست، حتی ممکن است که در رتبه بندی هم تاثیرات منفی به بار آورد.

 

لینک های زیاد دریافتی غیرمرتبط

دریافت تعداد لینک های بسیار زیاد و غیر مربوط با وب سایت شما هم برای موتورهای جستجوگر گوگل غیر طبیعی و غیر عادی می باشد، چرا یک وب سایت باید لینک های بسیار زیاد از وب سایت های غیر مرتبط دریافت کند!

 

لینک های غیر طبیعی

موتورهای جستجوگر گوگل همیشه اعلام می دارد که لینک های غیر طبیعی بسیاری در وب سایت شما برای رتبه بندی وب سایت شما تاثیرهای منفی همراه خواهد داشت.

 

لینک هایی دریافتی از یک آی پی آدرس

لینک های دریافتی بسیاری از یک آی پی آدرس هم جزء غیر طبیعی و غیر عادی به نظر رسیدن وب سایت می شود و در رتبه بندی وب سایت توس موتورهای جستجوگر گوگل موثر و مفید است.

 

انکر تکست های غلط

داشتن انکر تکست های غلط برای لینک هایی که به وب سایت شما ارسال می شوند برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل تاثیرهای منفی به همراه خواهد داشت.

 

جریمه نقدی

برخی موتورهای جستجوگر گوگل را برای اشتباه ها و خطاهایی که وب سایت های دارای مشکل از نظر بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت و انجام عملیات کلاه برداری از آن ها برایشان جریمه نقدی مد نظر می گیرند.

 

فروش لینک های وب سایت

فروش لینک های وب سایت برای رتبه بندی وب سایت توسط موتورهای جستجوگر گوگل و سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت هم تاثیرهای منفی خواهد داشت.

 

Sandbox گوگل

اگر بیایید و کمی بیشتر به سئو وب سایت خود اهمیت دهید و یا گشتی در فروم های تخصصی بزنید حتما با عبارت google sandbox یا سندباکس گوگل روبه رو خواهید شد.سندباکس گوگل قبل از هر چیز دیگر یک تئوری تجربی است! یعنی بر خلاف الگوریتم هایی مانند پاندا و پنگوئن، مدیران گوگل هیچگاه وجود آن را تایید و یا تکذیب نکردند.
گوگل سندباکس در حقیقت توضیحی برای پیشرفت کند دامنه های جدید و تازه می باشد. براساس sandbox گوگل، بعد از راه اندازی یک دامنه نو شما تا مدتی (بین 1 تا 4 ماه) در سندباکس قرار داده می شوید تا گوگل از کیفیت تولید محتواهای شما اطمینان حاصل کند و زمینه اصلی کاری شما را مشخص کند.
سندباکس در واقع همان زمین های بازی شنی کوچکی هست که کودکان زیر 4 سال را در آن قرار می دهند تا در امنیت کامل به بازی با یک دیگر مشغول شوند. استفاده از این عبارت نیز به خاطر این است که سندباکس گوگل تنها برای دامنه های نو و تازه و به نوعی خردسال فعال می شود.
هنگامی که گوگل شناخت کافی نسبت به وب سایت شما و تولید محتوای آن کسب نماید، از سندباکس خارج شده و جایگاه اصلی خود را پیدا خواهد کرد. کارهای بسیار زیادی را می توان برای کاهش این دوره انجام داد که مهم ترین آن ها ارائه دادن تولید محتوای با کیفیت و با زمان بندی مشخص، فعالیت در رسانه های اجتماعی و دریافت لینک های قابل اعتبار و مرتبط هستند.

 

رقص گوگل (Google Dance)

رقص گوگل به انگليسي Google Dance يكي از فاکنور های های نامشخص گوگل است و گوگل تا به حال به طور مستقيم و  واضح وجود چنين الگوريتم هایی را تاييد و يا تكذيب نكرده است.
الگوريتم Google Dance امکان دارد رتبه ی يک وب سايت قديمی تا سر حد مرگ پايين آورده و يک وب سايت جديد و نو را جايگزين آن كند و یا به صورت بالعكس عمل نماید (يعنی رتبه يک وب سايت جديد تا پايين آورده و رتبه يک وب سايت قديمی را بهبود ببخشد).
همان گونه كه گفتم مدارک بسیار زيادی از نحوه عملكرد گوگل دنس موجود نيست اما همين مدارک نشان دهنده هدف گوگل از طراحی کردن اين الگوريتم ها ارائه شانس رتبه ی بهتر به تمامی وب سايت ها، خصوصا وب سايت ها ی جديد می باشد.
جابجايی رتبه ای كه Google Dance موجب آن می شود بسيار كوتاه مدت و معمولا چند دقيقه ای است. بنابراين اگر تغيير ناگهانی كوتاه مدت ای در رتبه وب سايت خود متوجه شدید چه پيشرفت و چه پسرفت احتمالا تركش های Google Dance به شما خواهید رسید.
رقص گوگل (Google Dance) به تنهايی خود چيز بسیار بدی نيست، بلکه كاملا طبيعی است و امکان دارد که هر وب سايتی دچار آن شود اما معمولا برای وب سايت های جديد كه تاز پروسه کاری سئو ی خود را آغاز كرده اند پيش می آيد.

 

 

ابزار رد (Disavow Tool)

همان‌ گونه که خودتان بهتر می‌دانید یعد از منتشر شدن فاکتور های پنگوئن گوگل بسیاری از وب سایت‌ها به دلیل داشتن لینک ورودی از صفحه ها و وب سایت با کیفیت پایین، موجب کاهش رتبه هایشان شد و بسیاری دیگر از وبمستران حتی قبل از این که این موارد را متوجه شوند در آمار بازدید وب سایت خود کاهش ناگهانی را احساس کردند. دلیل این تصمیم گوگل مبارزه با وب سایت اسپم و کاربرانی بود که برای وب سایت خود لینک ورودی می‌خریدند و یا با ایجاد لینک غیر واقعی سعی داشتند رتبه ی وب سایت خود را در گوگل بالا ببرند.

اما گوگل از ابزارهای جدیدو نو با نام Disavow links رونمایی کرد که به وبمستران این امکان را می‌دهد که در صورتی که فکر می‌کنند لینک های ورودی به وب سایت آن‌ها از وب سایتی دیگر باعث افت رتبه وب سایت آنها می شود و این مشکل را گزارش دهند تا گوگل از این به بعد آن لینک‌ها به صورت کلی نادیده بگیرد تا وضعیت وب سایت به حالت مناسب و نرمال قبلی خود برگردد.
پیش از این نیز مدیر بخش مبارزه با اسپم موتورهای جستجوگر گوگل Matt Cutts خبر از کار بر روی ابزار Disavow links توسط توسعه دهندگان این بخش را داده اند اما بسیاری از اشخاصی که در زمینه سئو وب سایت کار می‌کنند و وبمستران تصور می‌کردند به دلایل زیادی که در نوشته سئو منفی چیست و چطور از وب سایت خود در برابر آن محافظت کنیم با تعدادی از آن‌ها آشنا شدیم ساختن بخش Disavow links برای گزارش های لینک های ورودی با کیفیت پایین غیر منطقی است اما بالاخره گوگل این بخش را به صورت عمومی وجامع برای استفاده وبمستران راه اندازی کرده است.
دلیل ایجاد ابزار Disavow links در ابزار وبمستر گوگل چیست؟
بعد از اعمال کردن جریمه ها و کاهش رتبه توسط موتورهای جستجوگر گوگل برای وب سایت و بلاگ‌هایی که از وب سایت اسپم و یا به صورت غیر طبیعی لینک ورودی داشتند بسیاری از کاربران با قسمت مبارزه اسپم گوگل تماس گرفتند و خبر از کاهش رتبه وب سایت خود به صورت ناگهانی و غیر منتظره دادند. بسیاری از این کاربران یا لینک های ورودی را خریداری نکردند که بتوانند آن‌ها را به راحتی پاک کنند و یا به این خاطر که این لینک‌ها در وب سایت دیگری منتشر یافته است امکان ویرایش و حذف آن‌ها را نداشتند و هر چقدر هم با مدیران وب سایت لینک دهنده نیز تماس حاصل کردند جوابی دریافت نکردند.
هم چنین الگوریتم های پنگوئن گوگل نسخه 1 و نسخه 1.1 با این که بسیار هوشمندانه و حرفه ای ساخته شده بود اما باز هم موجب داغ شدن بحث سئو منفی در بین وبمستران و سئو کارها شد. به این خاطر که وب سایت شرکت های رقبای کاری خود را بسیاری از کاربران یا ساخت لینک از وب سایت اسپم دیگر به آن‌ها و خرید لینک غیر طبیعی و اسپم گونه با کاهش رتبه روبه رو می‌کردند تا وب سایت و خدمات آن‌ها در صفحات نتایج موتورهای جستجوگر گوگل در رتبه های بهتری نمایش داده شود و از این راه مشتریان و بازدید کنندگان خیلی بیشتری را دریافت می‌کردند.
این دلایل موجب شده که توسعه دهندگان بخش مبارزه با اسپم گوگل به فکر ساختن ابزارهای جدید با نام Disavow links لینک باشند که تا وبمستران و بلاگ نویسانی که وب سایت آن‌ها به دلیل لینک های ورودی با کیفیت پایین با کاهش رتبه مواجه شده است و توانایی پاک کردن آن لینک‌ها را ندارند با ثبت گزارش خود در گوگل برای همیشه از دست این لینک‌های منفی راحت شوند.
پس یکی از ابزار های مهم گوگل بخش disavow links می باشد. با استفاده کردن از این بخش می توانید لینک های بی کیفیت و اسپم را به گوگل معرفی نمایید، تا گوگل این لینک ها را برای رتبه بندی و نمایش وب سایت شما در نتایج طبیعی و عادی گوگل در نظر نداشته باشد. استفاده از این ابزار در رتبه بندی بالاتر برای وب سایت های قربانی سئوی منفی بسیار کمک شایانی می کند.

پایان بخش اول، ادامه مقاله بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت را در قسمت بعدی در بخش مقالات بخوانید.

راهساز کوماتسو...
ما را در سایت راهساز کوماتسو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : راهساز کوماتسو rahsazkomatsu بازدید : 91 تاريخ : دوشنبه 6 تير 1401 ساعت: 22:15

این مقاله در حال بروز رسانی می باشد.

 

نوار ابزار (Tool Bar)

همان طور که می دانید موتورهای جستجوگر گوگل اطلاعات مربوط به نوار ابزارهای مرورگر را به عنوان عوامل رتبه بندی خود استفاده می نمایند.

 

نظرات کاربران

صفحه هایی از وب سایت که نظرات و پیشنهادات کاربران بسیاری در آن ها درج شده است از رتبه بندی بالاتری در موتورهای جستجوگر گوگل برخوردار می شوند.

 

زمان توقف (Dwell time)

مدت زمان توقف یا Dwell Time یعنی مدت زمانی که کاربران پس از سرچ کردن وارد صفحه ای می شود و مجدد به موتورهای جستجوگر گوگل بر می گردد. به زبان ساده تر مدت زمانی که کاربران در صفحات توقف می کنند. برگشت کاربران از وب سایتی به موتورهای جستجوگر گوگل نشان دهنده این است که وب سایت ارجاع شده از لحاظ کیفیت تولید محتوا و یا طراحی وب سایت مفید و اثر گذار نبوده است هر چه قدر این مبنا کمتر باشد به شاهد این هستیم که با وب سایت ضعیف تری رو به رو هستیم و نمره منفی برای سئو آن وب سایت یه حساب می آید. پس اگر کاربران مدت زمان زیادتری را در وب سایت بگذرانند، نشان دهنده ی کیفیت بسیار بالای وب سایت می باشد و در رتبه بندی موتورهای جستجو گر گوگل مفیدتر خواهد بود.

 

جستجوی خاص

در موتورهای جستجوگر گوگل برای جستجوهای کاربردی که انجام می شود تاثیرات مثبتی برای صفحات جدید و تازه در نظر گرفته می شود.

 

تنوع جستجوهای خاص

با استفاده از موتورهای جستجوگر گوگل برای عبارات و جملات کلیدی تازه و ناشناس و ویژه که مشاهده می کنید برای داشتن رتبه ی بهتر موثر خواهند بود، پس متنوع بودن و انتخاب درست کلمه ای می تواند برای بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت بسیار مفیدتر باشد. تنوع عبارات و جملات می تواند همانند برندی خاص و داشتن یک مخفف خاص و یا هرچیزی مشابه آنها باشد.

 

تاریخچه جستجوی افراد

برای هر شخصی که وارد موتورهای جستجو گر گوگل می شود و جستجوی خود را اعمال می کند این سرچ را به عنوان تاریخچه ای برای آن شخص کاربر ثبت می شود، هنگامی که وارد موتورهای جستجوگر گوگل می شوید ، وب سایت هایی که به صورت مکرر و مداوم بازدید می شود، برای سرچ های بعدی شما رتبه بهتری خواهند داشت.

 

تاثیر تاریخچه جستجو

در بندهای قبل اشاره ای کردیم که جستجو هایی که انجام می دهید وب سایت هایی که ورود می کنید رتبه بیشتری خواهند داشت، حال این مورد را هم عرض کنیم که خود جستجو، نتیایج جستجو کردن و واردشدن آن جستجو ، برای جستجوهای بعدی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. یعنی شما زمانی که عبارتی را جستجو کردید و وارد وب سایتی شده اید آن وب سایت برای شما رتبه ارزشمندتری گرفته است و وقتی که شما یک عبارات دیگری را جستجو می کنید موتورهای جستجوگر گوگل برحسب این که وب سایت قبلی برای شما رتبه بالاتری دارد نتیجه هایی را به شما نمایش خواهند داد، یعنی اگر شما یک عباراتی را جستجو کنید امکان دارد موتورهای جستجوگر گوگل یک لیستی را به شما نشان دهد که اگر شخص دیگری دقیقا همان جستجو را انجام دهد آن نتایج شما را نشان نخواهد داد.

 

جغرافیای کاربران وب سایت

موتورهای جستجوگر گوگل مکان جغرافیایی کاربران خود را در رتبه بندی های خود تاثیرگذار می کنند، یعنی جستجو هایی برای آی پی ، آی اس پی ، منطقه ، شهر ، کشور، در رتبه بندی های موتورهای جستجوگر گوگل موثر و مفید خواهند بود.

 

جستجوی امن

فعال کردن جستجوی امن برای موتورهای جستجوگر گوگل در نتیجه های جستجو موثر خواهند بود، به این معنی است که بعضی وب سایت های با داشتن محتواهایی که جملات دشنام و یا محتواهای  مربوط با بزرگسالان را دربر می گیرد را برای کاربرانی که جستجوی امن را فعال می کنند، نمایش داده نمی شوند.

 

گوگل پلاس (Google +)

وب سایت هایی که در گوگل پلاس قرار دارند رتبه ی بالاتری برای خود می گیرند.

 

شکایات DMCA

DMCA مخفف Digital Millennium Copyright Act که موارد مربوط به copyright در آن پیگیری می شود.
dmca یکی از انواع قوانینی در آمریکا است که حقوق ناشران را حفظ می کند
و اگر کاربری در اینترنت مطالب کپی رایت داری را انتشار دهد، شرکت های کپی رایت، یک شکایت dmca را به وب سایت ارسال می کنند تا مدیر وب سایت آن مطالب را پاک کنند
اگر مدیر وب سایت آن را پاک کرد، که مشکلی پیش نخواهد آمد
ولی اگر پاک نکند شرکت کپی رایت آن شکایت را به دیتاسنتر ارسال خواهد کرد
و شرکت دیتا سنتر سرور و یا هاست مورد نظر را مسدود می کند
بعضی از کشور های آزاد و سوسیال دموکرات مثل سوئد و هلند (کشور های حوضه اسکاندیناوی) و بعضی دیگر از سایر کشور های اروپایی همانند لوکزامبورگ به این شکایات بی اهمیت هستند و اگر شکایت به دیتا سنتر های موجود در این کشور ارسال شوند شما آسوده و راحت خواهید بود …
آمریکا کانادا و انگلیس سخت ترین وقابل اجراترین قوانین را دارند بعد فرانسه و آلمان و غیره…. .
ایران و چین و روسیه هم بی اهمیت هستند.
ignore DMCA ؛ یعنی نادیده گرفتن و اهمیت ندادن به شکایت های دی ام سی ای….
برای مثال شما یک وب سایت را مشاهده می کنید که مثلا یا design وب سایت خود را از شما copy کرده و یا فایلی که شما به صورت پولی در وب سایت خود قرار داده اید را وب سایت مذکور به صورت رایگان برای دانلود عموم کاربران قرار داده است.
در این صورت شما می توانید یک DMCA Notice برای datacenter ارسال نمایید. در صورتی که درخواست شما اجرایی نشود و یا ایمیل شما را پاسخ ندهند و دلایلی که ارائه داده اید کافی نداند. پاسخ ایمیلی که از دیتاسنتر دریافت می شود در ignore DMCA دسته بندی قرار می گیرد.
وب سایت هایی که دارای شکایت DMCA می باشند با کاهش افت رتبه ی موتورهای جستجوگر گوگل روبه رو خواهند شد.

 

تنوع دامنه های وب

تنوع داشتن دامنه های وب سایت برای رتبه بندی های وب سایت ها بسیار تاثیر گذار خواهدد بود، طی بروزرسانی های بیگ فوت دامنه های بیشتری به هر کدام از صفحه های SERP اضافه شده است.

 

جستجوهای معامله ای مثل خرید و فروش

موتورهای جستجوگر گوگل برای جستجوهای عبارات و جملات کلیدی مربوط به خرید یا فروش کالا استراتژی های متنوعی دارند، این گونه نیست که یک محصول در یک وب سایت همیشه نمایش داده شود.

 

جستجوهای محلی مختلف

موتورهای جستجوگر گوگل معمولا جستجوهای محلی وب سایت های گوناگون خود را در قسمت بالای جستجوهای طبیعی قرار می دهند.

 

کلمات کلیدی خاص و جدید

بعضی از عبارت و جملات کلیدی ویژه و تازه برای موتورهای جستجوگر گوگل جالب تر به نظر می رسند، در حقیقت این مورد موجب ایجاد یک کلمه ی جدید در موتورهای جستجوگر گوگل می شود.

 

برندهای برتر و بزرگ

در جستجوهای مشخص و ویژه و کوتاه مرتبط با برند های ارزشمند و خاص ارزش های بسیار بالاتری داده می شود. این موارد بعد از بروزرسانی وینس ، اجرا می شود که موتورهای جستجوگر گوگل برای برندهای بزرگ در مورد جستجوهای گوگل مشخص و کوتاه بسیار مهم است .

 

نتایج موفقیت آمیز خرید یا فروش محصول

در موتورهای جستجوگر گوگل برای نتایج موفقیت آمیز وب سایت های خرید و یا فروش ارزش بیشتری قائل می شود، و برای رتبه بندی آن وب سایت ها و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت کمک می کند.

 

نتایج تصویر

موتورهای جستجوگر گوگل از نتایج جستجوی تصویرهای هم برای جستجوی وب سایت هایشان استفاده می نمایند.

 

تنوع نتایج جستجو ها

تنوع های بسیاری در نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر مثل گوگل وجود دارد. به این معنی که با جستجو کردن برخی از عبارت های موتورهای جستجوگر مثل گوگل نتایج جستجوی شما را با تنوع های جالب و سرگرمی نشان داده می شود .

 

نتایج وب سایت برندها

عبارات و جملات کلیدی مانند یک برند خاص و ویژه و یا دامنه ی مثل یک برند خاص و یا چیزهایی که نشان دهنده یک برند ویژه هستند وقتی در موتورهای جستجوگر گوگل سرچ می شوند نتیجه های بسیار متعددی از وب سایت شان را پاداش می گیرند.
این گونه که قطعا تاکنون دیده اید زمانی یک برند خاص و ویژه یا دامین خاص را سرچ می کنید موتور های جستجوگر گوگل به غیر از این که آدرس آن وب سایت را به شما نشان می دهند چند لینک و گزینه پر بازدید آن وب سایت را هم در زیر نام عنوان وب سایت به صورت جدولی به نمایش میگذارند.

 

توییت (Twit) های وب سایت تویتر (Twitter)

همانند لینک ها، هر چه قدر تعداد توییت (Twit) های یک صفحه بیشتر باشد در رتبه بندی آن وب سایت توسط موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیر مثبتی را به همراه خواهد داشت. البته این اثرگذاری بسیار ضعیف هستند.

 

حساب کاربران توییتر (Twitter)

تویت (Twit) های حساب کاربرانی که شناخته شدند و قدیمی و با فالور های بسیار زیاد تاثیرهای بیشتری نسبت به دیگر حساب کاربران در رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل خواهد داشت.

 

لایک (Like) های وب سایت فیس بوک (Facebook)

همانند لینک ها، هر چقدر تعداد لایک (Like) های یک صفحه زیادتر باشد در رتبه بندی آن وب سایت توسط موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیر مثبتی می گذارد. البته این تاثیرات بسیار ضعیف خواهند بود.

 

اشتراک گذاری در فیس بوک (Facebook)

اشتراک گذاشتن در فیس بوک همانند پست های گوگل پلاس تاثیر مثبتی را نسبت به لایک های فیس بوک به همراه خواهد داشت.

 

حساب کاربران فیس بوک (Facebook)

همانند تویتر ، لایک ها و به اشتراک گذاشتن حساب کاربران شناخته شده و قدیمی و با داشتن فالور های بسیار زیاد تاثیر بهتری نسبت به دیگر حساب کاربران در رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل دارد.

 

پین (Pin) های وب سایت Pinterest

همانند لینک ها، هر چقدر تعداد پین های (Pin) های یک صفحه زیادتر باشد در رتبه بندی آن وب سایت توسط موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیرات مثبتی را در پی خواهد داشت. البته این اثر گذاری بسیار ضعیف هستند.

 

اشتراک گذاری وب سایت های شبکه اجتماعی

به اشتراک گذاشتن در رسانه های اجتماعی تاثیرات بسیار کمی در رتبه بندی وب سایت توسط موتورهای جستجوگر گوگل را دارد.

 

پست های گوگل پلاس

همانند لینک ها، هر چقدر تعداد پست های یک صفحه زیادتر باشد در رتبه بندی آن وب سایت توسط موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیرهای مثبتی می گذارند. البته این تاثیرها بسیار ضعیف خواهند بود.

 

حساب های کاربران گوگل پلاس (Google plus)

همانند تویتر و فیس بوک ، لایک ها و اشتراک گذاشتن حساب کاربران شناخته شده و قدیمی و با چرخه(Circle) های بسیار تاثیرهای بهتری نسبت به دیگر حساب کاربران در رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل دارد.

 

نویسندگان شناخته شده و معتبر و قدیمی

در حاصل نتایج سرچ های که موتورهای جستجوگر مثل گوگل ، نوشته هایی که توسط نویسندگان معروف و معتبر و با تجربه ثبت شده اند بیشتر از سایر نوشته ها قرار می گیرند.

 

ارتباط بین اشتراک گذاری های شبکه های اجتماعی

موتورهای جستجوگر گوگل از محتوا ها و پست ها و اشتراک گذاری ها و لایک ها ی اکانتی که پست ها را به اشتراک گذاشتن به عنوان اطلاعات مرتبط استفاده می نمایند.

 

شبکه های اجتماعی مشابه وب سایت

برخی از صفحات و اکانت ها در رسانه های اجتماعی وجود دارند که خودشان همانند یک وب سایت اعمال می کنند که این صفحات و اکانت ها هم به رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل کمک بسیاری می کنند.

 

نوشتن نام برند

انکر تکست با داشتن نام برندها برای لینک کردن و هایپر تکست ها برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل بسیار موثر ومفید هستند.

 

جستجوهای برند

با برند و لوگوی خاص خود بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت خودتان را انجام دهید، موتورهای جستجوگر گوگل به راحتی وب سایت ها را با برند مود علاقه ی خودشان پیدا می کنند و در لیست خودشان جای می دهند، پس در رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل هم موثر و مفید خواهد بود.

پایان بخش اول، ادامه مقاله بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت را در قسمت بعدی در بخش مقالات بخوانید.

راهساز کوماتسو...
ما را در سایت راهساز کوماتسو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : راهساز کوماتسو rahsazkomatsu بازدید : 102 تاريخ : دوشنبه 6 تير 1401 ساعت: 22:10

ین مقاله در حال بروز رسانی می باشد.

 

TLD لینک های دریافتی از دامنه های کشوری

لینک های دریافت شده از دامنه های کشوری همانند پسوند دات آی آر در بالابردن رتبه موتورهای جستجوگر گوگل کمک بسیار اندکی دارد.

 

محل لینک ها در محتوای صفحه وب سایت

لینک هایی که در اول صفحه و پاراگراف های که در ابتدا وجود دارند نسبت به لینک هایی که در انتهای صفحه و پاراگراف های پایانی هستند تاثیرات زیادتری در رتبه بندی وب سایت با استفاده از موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت دارند.

 

مکان لینک ها در صفحه های وب سایت

مکان لینک ها در صفحه وب سایت بسیار اهمیت دارند، لینک ها احتمالا یا در منو ها و یا در نوشته ی محتوا وجود دارند و یا در کناره های صفحات و یا در فوتر صفحات ، بر مبنای بالاترین ارزش به این گونه است : لینک های موجود در منوی بالای صفحات، لینک های موجود در متن محتوای صفحات، لینک های موجود در فوتر صفحات، لینک های موجودر در کناره های صفحات است.

 

مرتبط بودن لینک ها به همدیگر

لینک های دریافت شده از وب سایت هایی که موضوع های یکسان دارند برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیرات زیادتری دارند.

 

مرتبط بودن لینک های صفحه ها

لینک های دریافتی از صفحات وب سایت که مشابه صفحات شما باشند برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل از لینک هایی که از صفحه های نامرتبط به صفحه ی خود می گیرند ، تاثیرهای بالاتری دارند.

 

لینک هایی که با متن هایشان ارزش گذاری می شوند.

در موتورهای جستجوگر گوگل از فاکتورهایی استفاده می نمابند که ارزش های مثبت بودن و یا منفی لینک ها را در نظر می گیرند، به طور مثال نظرات و کامنت های مثبتی را نسبت به لینک را به سرعت  تشخیص می دهند.

 

کلمات کلیدی در عنوان صفحه لینک شده

موتورهای جستجوگر گوگل لینک هایی به صفحاتی که عبارات و کلمات کلیدی آن در نام عنوان صفحات وجود داشته باشند را در ارزش گذاری رتبه ی خود تاثیر می دهد.

 

لینک های دریافتی سریع برای یک صفحه

زمانی که صفحه ای به وب سایت خود اضافه کنید وتلاش کنید همانطور با سرعت لینک های زیادی هم به آن اضافه کنید این کار موجب می شود که رتبه بندی موتور های جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت ارزش بالاتری داشته باشند.

 

لینک های مثبت و منفی برای وب سایت

نظریه ای هم در این باره وجود دارد که لینک های مثبت و منفی که برای وب سایت خود دریافت می کنید برحسب ارزشی که دارند موثر و مفید هستند.

 

لینک های دریافتی از وب سایت های دسته اول HUB

لینک های دریافت شده از وب سایت هایی که به عنوان منابع دسته اول (HUB) معروف می شوند برای بالا رفتن رتبه ی موتورهای جستجوگر گوگل تاثیر گذارتر هستند.

 

لینک های دریافتی از وب سایت های دارای اعتبار

لینک های دریافتی از وب سایت های معتبر تاثیرات زیادتری نسبت به وب سایت های کم معتبر و یا نامعتبر بر روی رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل خواهند داشت.

 

ویکی پدیا (Wikipedia)

گرفتن لینک از وب سایت ویکی پدیا برای داشتن رتبه ی بهتر در موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیرات ارزشمندی دارد.

 

کلمات اطراف لینک ها

موتورهای جستجوگر گوگل با استفاده از عبارات و کلمه های که در کنار لینک های موضوعات وب سایت شما وجود دارند می توانند تشخیص دهند و هر چقدر بیشتر به عبارات و جملات کلیدی مرتبط تر باشد تاثیرهای بیشتری برای رتبه بندی وب سایت شما دارد.

 

عمر لینک های دریافتی

عمر لینک های دریافتی برای وب سایت تاثیرات بسیار کمی در رتبه بندی وب سایت دارند.

 

لینک های دریافتی از وب سایت ها قویتر هستند

لینک های که از وب سایت ها دریافت می کنید برای داشتن رتبه ی بهتر وب سایت ارزش خیلی زیادتری نسبت به لینک های دریافتی از وبلاگ ها دارند.

 

لینک های واقعی و تقلبی

همان گونه که وب سایت های با لینک های واقعی برای رتبه بندی ارزش زیادتری نسبت به وب سایت های دارای لینک های تقلبی دارند.

 

لینک های کلک زده شده

برخی افراد راه هایی را برای دور زدن موتورهای جستجوگر گوگل در نظر گرفتند به طور مثال ایجاد کردن لینک هایی نا مرتبط و هم رنگ با پس زمینه خود (به این خاطر از این مدل لینک ها استفاده می کنند که میخواهند نوشته هایشان در وب سایت شان دیده نشود تنها قصد دارند یک لینک به وب سایت خود اضافه کنند) و یا لینک هایی که در وب سایت خود جای می دهند سعی دارند که از دید کاربر خارج کنند و نمونه هایی از این نوع لینک ها که به این شکل هستند.
موتورهای جستجوگر گوگل این نوع وب سایت ها را می شناسند و تاثیرات منفی را در رتبه بندی وب سایت شما در پی خواهند داشت.

 

لینک های دسته اول

لینک هایی که کاربر به زور در بخش نظرات و پیشنهادات وب سایت ها درج می کنند نسبت به لینک های داخل قالب وب سایت تعبیه شده اند ارزش بسیار کمتری دارند، موتورهای جستجوگر گوگل فاکتور هایی برای تشخیص دادن این مدل لینک ها برای رتبه بندی وب سایت طراحی کردند.

 

لینک های دریافتی از ریدایرکت 301

نظریه ای وجود دارد که گفته می شود لینک های ریدایرکت 301 نسبت به لینک های مستقیم و درست وب سایت برای رتبه بندی وب سایت ارزش اندکی دارند.

 

میکروفرمت (Micro Format)

میکروفرمت ها کد های ساده و راحتی هستند که به صورت مشخص تعاریف خاصی دارند و دارای اطلاعاتی خاص و ویژه در مورد یک شخص یا یک چیز در صفحه HTML هستند به عنوان مثال اطلاعاتی در مورد یک رخداد، محصول، کسب و کار و یا شخصی می دهند. هر کدام از این موارد یک فرد حقیقی و یا حقوقی و یا یک موضوع و حتی میتوان گفت یک شی هستند که برای هر کدام میتوانید مشخصات جداگانه ای در نظر گرفت. به عنوان مثال یک فرد همان یک شخص است که مشخصاتی از قبیل نام، آدرس، عنوان شغلی، شرکت، پست الکترونیکی دارد.
نظریه ای وجود دارد که می گوید صفحاتی که از میکروفرمت ها پشتیبانی می کنند ممکن است رتبه بهتری داشته باشند.

 

وب سایت DMOZ.ORG

dmoz.org یکی از دایرکتوری ها آزاد ویا به اصطلاح خودمان از لینکدونی های بسیار خاص است که کاربران برای ثبت وبگاه شان در آن می توانند نهایت تلاش خودشان را به کار گیرند !
نظریه ای بر این موضوع وجو دارد که وب سایت های ثبت شده در وب سایت DMOZ.ORG بالا بردن رتبه وب سایت در موتورهای جستجوگر گوگل تاثیرات مثبتی خواهند گذاشت.

 

رتبه و رنک و اعتبار وب سایت لینک دهنده

رتبه و رنک و اعتباری وب سایتی که به وب سایت شما لینک میدهند هم به بالا رفتن رتبه ی موتورهای جستجوگر گوگل شما برای وب سایتتان بسیار خوشایند است.

 

لینک های خارج شده از یک صفحه وب سایت

داشتن رنک و یا رتبه ی عالی برای یک صفحه وب سایت به فاکتور هایی بستگی دارد، که یکی از آن فاکتور ها میتوان تعداد لینک های خارج شده از یک صفحه است، لینک دریافت کردن از صفحاتی که لینک بسیار زیادی داخل خود دارد نسبت به صفحاتی که تعداد بسیار کمی لینک دارند، برای بالا بردن رتبه ی وب سایت شما کمتر ارزش دارد.

 

لینک های دریافتی از وب سایت های انجمن

لینک هایی دریافت شده از وب سایت های انجمن معمولا در رتبه بندی موتور های جستجوگر گوگل تاثیر آنچنانی ندارد.

 

صفحه ای که شامل مطلالب طولانی باشد

لینک دریافتی از صفحات وب سایت که دارای نوشته های طولانی تری هستند نسبت به صفحات با نوشته های کوتاه تر ارزش بیشتری دارند و برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل برای و ب سایت و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیرهای مثبتی به جای می گذارد.

 

صفحه های با کیفیت

لینک های دریافتی از صفحات وب سایت که کیفیت بیشتری دارند و عناصر چند رسانه ای در آنها وجود دارد و محتوای ارزشمند و تکمیلی دارد بسیار ارزشمند تر از صفحات بی کیفیت و خالی ازمضمون خاص هستند، و در رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل موثر تر خواهند بود.

 

لینک های (Sitewide)

لینکهای sitewide :
لینک های sitewide در همه ی صفحه های یک وب سایت تکرار می شوند به عنوان مثال منو ی وب سایت که در تمامی صفحه ها وجود دارد نمونه ای از لینک sitewide link می باشند و یا اگر در بخش فوتر وب سایت خود شامل دسته بندی برای مقاله ها و صفحه های داخلی خود هستید ، به خاطر این که فوتر در تمامی صفحه های وب سایت تکرار می شوند ، همه ی لینک های موجود در فوتر از نوع لینک sitewide هستند . و معمولا exteal link ها در فوتر قرار دارند.
بک لینک sitewide چیست ؟
در مواردی که قصد دارید پس از طراحی وب سایت خود و تولید محتوای عالی در آن ، برای وب سایت خود بک لینک تهیه کنید و بر روی سئو وب سایت On page کار کنید ، یکی از مورد هایی که بهتر است  مدنظر داشته باشید این است که وب سایتی که انتخاب می کنید به صورت sitewide به شما لینک می دهد یا خیر ؟ یعنی بک لینکی که شما از آن وب سایت برای وب سایت خود در نظر می گیرید در همه ی صفحه های آن وب سایت وجود دارد و یا خیر . در صورتی که بک لینک sitewide به وب سایت شما داده شود از همه ی صفحاتی که آن وب سایت بک لینک خروجی به وب سایت شما می آید و اگر وب سایت انتخابی شما دارای موضوعات مشابه با موضوع وب سایت شما باشد ، یعنی در حقیقت از صفحه هایی با موضوع و محتوای یکسان برای خود لینک گرفته باشید که این بسیار خوب است چون اعتبار و تاثیر یک بک لینک را افزایش می دهد.
اختلاف نظرهای بسیاری در مورد این موضوع که آیا استفاده کردن از لینک sitewide برای سئو وب سایت خوب است و یا بد وجود دارد ، اما ما مطابق با تجربیات چند ساله ی خود به شما پیشنهاد می دهیم که مثبت و یا منفی بودن استفاده کردن از این نوع لینک بستگی کامل به استراتژی ها و اهداف شما دارد.

 

نرخ کلیک طبیعی (CTR) برای یک کلمه خاص

CTR مخفف Click Through Rate است و به معنای نرخ کلیک نسبت به رتبه می باشد. نرخ کلیک و یا CTR به نسبت کاربرانی است که بر روی یک لینک خاص کلیک میکنند به تعداد کل کاربرانی که یک صفحه، ایمیل و یا تبلیغ را دیدند گفته می شود. که این نسبت معمولاً برای اندازه گیری موفقیت یک کمپین تبلیغاتی استفاده می شود. بطور مثال : کمپین های وب و ایمیل ها.

به عنوان مثال اگر بخواهید با عبارت x یکی از صفحه های شما در صفحه اول در رتبه پنجم قرار بگیرد، و آن عبارت، در روز، ۱۰ بار توسط کاربران سرچ شود، وب سایت شما از طریق گوگل در آن عبارت، روزانه ۲ کلیک بخورد، مقدار CTR شما در رتبه ۵ صفحه اول برای آن عبارت، برابر با ۲۰ درصد خواهد بود (۲ کلیک از ۱۰ بار نمایش به کاربرانی که سرچ کرده اند).

CTR تنها برای موتورهای جستجوگر گوگل استفاده نمی شوند. سیستم هایی که خدمات PPC عرضه می کنند نیز به شما آمار CTR تبلیغ شما را گزارش می کنند. به عنوان مثال وقتی بنر تبلیغاتی شما در وب سایت x در روز ۱۰۰۰ بار نمایش داده می شود و ۵۰ کلیک در روز دارد، CTR بنر شما، در آن وب سایت برابر با ۰٫۰۵ می باشد.(نسبت کلیک نسبت به مشاهده)
صفحاتی از وب سایت که نرخ کلیک CTR بیشتری برای کلمات خاص می گیرند، برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل رتبه بیشتری می گیرند ، پس هر چه نرخ کلیک و یا CTR یک صفحه بیشتر باشد برای بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت بسیار مفیدتر خواهند بود.

 

نرخ کلیک طبیعی (CTR) برای چند کلمه خاص

در سطرهای قبل نرخ کلیک طبیعی (CTR) برای یک کلمه ویژه به صورت کامل توضیح داده شد، حال اگر نرخ کلیک طبیعی (CTR) برای چند کلمه خاص بیشتر باشد برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

 

بانس ریت (Bounce Rate) یا نرخ پرش کاربر یا نرخ دفع کاربر

نرخ دفع کاربر (انگلیسی: Bounce rate) یک اصطلاح در زمینه بازاریابی آنلاین است. نرخ دفع، به صورت معمول درصد کاربرانی است که بعد از دیدن یک صفحه از وب سایت خارج می شوند و نشان دهنده جذابیت وب سایت برای بازدیدکننده است. هر چه درصد بانس ریت کمتر باشد بهتر خواهد بود.
اگر درصد پرش کاربران یا بانس ریت بالا رود به این معنا است که بازدیدکننده های زیادتری بعد از وارد شدن به وب سایت و چک کردن یک صفحه به بازدید سایر صفحات تشویق نشده و یا مورد جذابی برای حفظ کاربر در وب سایت وجود نداشته باشد کاربران بیشتری بلافاصله بعد از ورود وب سایت خارج شدند.
بانس ریت (Bounce Rate) یا نرخ پرش یا نرخ دفع کاربر هر چه کمتر باشد برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل تاثیرات بیشتری درپی خواهد داشت.

 

بازدید مستقیم

بازدید مسقیم یعنی اینکه یک وب سایت با وارد کردن آدرس در مرورگر وارد وب سایت می شوند و در موتورهای جستجوگر گوگل وارد نشوند، یعنی ما با داشتن آدرس یک وب سایت به صورت مستقیم وارد وب سایت شویم، نظریه ای بر این اساس است که وب سایت هایی که با بازدید مستقیم وارد می شوند تاثیر مثبتی برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل خواهند داشت.

 

بازدید بازگشتی

وقتی کاربران در یک وب سایت با زدن کلیک بر روی لینکی وارد یک وب سایت دیگر می شوند، در صورتیکه کاربران باز هم به وب سایت قبلی باز گردند این تاثیرات مثبتی در رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل خواهد داشت.

 

وب سایت های مسدود شده

موتورهای جستجوگر گوگل وب سایت های مسدود شده را در رتبه بندی های خود تحت تاثیر قرار می دهند.

 

بوک مارک (Bookmark)

موتورهای جستجوگر گوگل وب سایت های بوک مارک شده را در مرورگرها در رتبه بندی خود تحت تاثیر مثبت قرار می دهند.

 

پایان بخش اول، ادامه مقاله بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت را در قسمت بعدی در بخش مقالات بخوانید.

راهساز کوماتسو...
ما را در سایت راهساز کوماتسو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : راهساز کوماتسو rahsazkomatsu بازدید : 103 تاريخ : دوشنبه 6 تير 1401 ساعت: 22:02

راهساز کوماتسو...
ما را در سایت راهساز کوماتسو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : راهساز کوماتسو rahsazkomatsu بازدید : 116 تاريخ : دوشنبه 6 تير 1401 ساعت: 21:58

استفاده از ماژول های مفید

به کارگیری از ماژول های مفید و کار راه انداز مثل قیمت روز ارز، ماشین حساب، وضعیت آب و هوا و ... می تواند به بالا بردن رتبه موتورهای جستجوگر گوگل موثر باشد، و در بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت هم کمک کند،

راهساز کوماتسو...
ما را در سایت راهساز کوماتسو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : راهساز کوماتسو rahsazkomatsu بازدید : 99 تاريخ : دوشنبه 6 تير 1401 ساعت: 21:55

با توجه به تغییرات سیاست های موتورهای جستجوگر وبروز شدن الگوریتم های موتورهای جستجوگر برای بهینه سازی وب سایت ها(سئو وب سایت)،وب سایت وان تصمیم گرفته مقاله ای مختص نکات کلیدی وراهکار های پیشنهادی در زمینه "بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت" برای کاربران خود قرار دهد وبا توجه به هر الگوریتم، راهکارهای خود را برای وب مستران و کاربران ارائه دهد.

راهساز کوماتسو...
ما را در سایت راهساز کوماتسو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : راهساز کوماتسو rahsazkomatsu بازدید : 82 تاريخ : دوشنبه 6 تير 1401 ساعت: 21:50

بسمه تعالی

Search Engine Optim…
 

 

بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر گوگل -راهنمای مقدماتی گوگل- قسمت5


مقاله راهنمای مقدماتی گوگل- بهینه سازی و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل ادامه دارد.
google

Search Engine Optimization - Starter Guide


گـــــــوگـــــــل

بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت ها در موتورهای جستجوگر گوگل - راهنمای مقدماتی گوگل

به راهنماي مقدماتي بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت موتورهای جستجوگر گوگل خوش آمدید.

ابتدااين مقاله براي كمک به تيم گوگل نوشته شداما، بعدابه اين نتيجه رسيديم كه براي آن دسته از وبمستران كه آشنايي چنداني با بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت و افزايش ترافيک وب سايت ندارند، نيز موثر ومفيداست. البته انتظار نداشته باشيدكه اين مقاله اسرارارتقاي ناگهاني رتبه ي وب سايت تان را در نتايج جستجوگر فاش كند. امابه شما اطمينان مي دهيم پيروي ازروش هاي عنوان شده دراين مقاله راه را براي موتورهاي جستجوگر گوگل دريافتن، ايندكس كردن و افزايش رتبه وب سايت شمابسيار آسان تر و راحت ترميكند.

بهینه سازی وب سایت براي موتورهاي جستجوگر گوگل دراصل به معني ايجادتغييرات كوچكي در وب سايت شمااست. شايد اين تغييرات كوچک به تنهايي چندان به چشم نياينداما مجموع آن ها، تاثير چشم گيري در رتبه ی وب سايت شما در موتورهاي جستجوگر گوگل خواهدداشت. بي شک، شما بابسياري ازسرفصل هاي اين تغييرات آشنايي داريد. زيرا جزيي از دانستني هاي ضروري براي داشتن هر وب سايتي هستند. دراين مقاله تلاش ميشود هر آنچه رانمي دانيد، بياموزيد.

تمركز فعاليت های خودرا روي آن چه كاربران ميخواهند، قراردهيد. زيرا در موتورهاي جستجوگر گوگل، كاربران بدنبال شماهستند. در واقع بهینه سازی وب سایت و سئو وب سايت براي موتور هاي جستجوگر گوگل نشان دادن سريعتر وب سايت شما در جستجوهااست. به یاد داشته باشید تلاش اصلی خودرا روي نياز كاربران قراردهيد.

ما در اين مقاله وب سايتي رابه عنوان نمونه، مثال مي زنيم. امکان دارد محتواي وب سايت شمابا وب سايت مثال ما متفاوت باشداما سرفصل هاي آموزشي براي تمامي وب سايت ها باهر گونه محتوايي كاربرددارند.

اميدواريم اين مقاله بتواند به شماايده هاي نويني در مورد بهبود رتبه ي وب سايت تان بدهد.

این مقاله بصورت تخصصی توسط تیم فنی گروه وب سایت وان ترجمه و تفسیر شده است.


فهرست مطالب:
 

پایه و اساس بهینه سازی و سئو وب سایت

 

ايجاد دقيق و منحصر به فرد عنوان صفحات

 

استفاده از متاتگ description

 

بهبود دادن ساختار سايت

 

بهبود دادن ساختار URL

 

آسان سازي وبگردی سايت

 

سئو و بهينه سازی محتوا

 

ارائه سرويس و محتواي با كيفيت

 

نوشتن بهتر لينك ها

 

بهینه سازی و سئو تصاوير وب سايت

 

استفاده مناسب از تگ های هدر

 

کار کردن با Crawler

 

استفاده موثر از robots.txt

 

آشنايي با rel="nofollow" براي لينكها در وب سايت

 

بهینه سازی و سئو در تلفن هاي همراه

 

معرفی کردن وب سايتهاي مخصوص موبايل به گوگل

 

راهنمايي كردن كاربران تلفن همراه به طور دقيق

 

آنالیز کردن و ارتقا دادن وب سایت

 

ارتقاي سايتتان با روشهاي درست

 

استفاده از ابزارهاي رايگان وب مسترها



- تغيير محتوا براساس نوع مرورگر

برخی از وب سايت ها محتواي URL يكسان درهر دو نسخه ي موبايلي و دسكتاپ مي باشنداما فرمت آن ها براساس نوع مرورگر تغيير ميكند. به اين معني است كه كاربران هردو نسخه به url مشابه هدايت مي شوند. (بدون redirect كردن) امافرمت كمي تغيير مي كند. در اينحالت url يكسان براي هردو نسخه نمايش داده ميشود وكاربراني كه ازطريق تلفن همراه وصل شده اند، نسخه ي موبايلي وكاربراني كه ازطريق دسكتاپ وصل شده اند، نسخه ي دسكتاپ را مشاهده می کنند.

به یاد داشته باشید پيكربندي نادرست وب سايت مي تواند وب سايت شما را ازدسترسي موتورهاي جستجوگر گوگل مخفي كند cloaking تلاشي است كه براي بالابردن رتبه ي وب سايت انجام ميشود كه گاهي مشكلاتي مثل مخفي شدن ازديد موتورهاي جستجوگر گوگل رابه همراه دارد. همان گونه كه قبلااشاره كرديم، گوگل از googlebot براي نتایج جستجو درصفحات وب واز google-bot mobile براي نتایج جستجو در صفحات موبايلي استفاده ميكند وشما بايد از محتواي يكسانی براي هردو نوع نتایچ جستجو استفاده نمایید.

يكي ازعواملي كه موحب مي شود وب سايت شما بطورناخواسته درگير پروس هي كلاكينگ شود اين است كه اگر وب سايت شماپيغام“Please access from mobile phones به كاربرهاي دسكتاپي دهد، اما نسخه ها ي كامل موبايلي به كاربران و پيمايشگرهاي جستجويي مانند google-bot رانمايش دهد.

در اينحالت صفحه هاي كه كاربران دسكتاپي مي بيند همانند (please access from mobile phones) با، صفحه اي كه google-bot پيدا مي كند( مانند Welcome to my site) متفاوت مي باشد.



به عنوان يادآوري دوباره، پديده كلاكينگ از اهميت بسیار زيادي براي مابرخوردار است زيراهدف ما فراهم آوردن محتواي مناسب ومشابه براي كاربران در نتيجه های جستجو توسط google bot يا google bot mobile ميباشد.

سئو وب سایت، خدمات سئو وب سایت،خدمات سئو، سئو، سئو سایت



-تصوير بالامثالي از تغيير فرمت صفحه براساس نوع مرورگر مي باشد. در اينحالت كاربران دسكتاپي بايدچيزي را كه google-bot مي بيند، مشاهده نماید و كاربران تلفن همراه محتواي مشابه google-bot mobile راببيند.
 

آنالیز کردن و ارتقا دادن وب سایت


 

ارتقاي وب سايت با روش هاي صحيح



افزايش اعتبار و محتواي وب سايت= افزايش لينک كردن وب سايتتان توسط ديگران زماني كه كاربران وب سايت هاي ديگر مطالب وب سايت شما راجالب يافته وبه مرور زمان آن ها را لينک مي كنند، گوگل اهميت بسیاری اين موضوع براي شمارا تشخيص مي دهد. افزايش مطالب جديدتر وپر محتواتر وب سايت شما را درجستجوها دراولويت قرارخواهد داد. به یاد داشته باشید انجام تمامي اين توصيه ها براي ارتقاي وب سايتتان در بالاترين حد وبيش از آن چه انتظار ميرود، امکان دارد به اعتبار وب سايت تان آسيب برساند. ارتقاي وب سايت وداشتن لينک هاي معتبر وپر محتوا باعث افزايش اعتبار وب سايت شما مي شود.

سئو وب سایت، خدمات سئو وب سایت،خدمات سئو، سئو، سئو سایت




اطلاع رساني درزمان ايجاد مطالب جديد هنگامی كه مطالب جديدي به وب سايت اضافه ميكنيد، پستي در وب سايت بگذاريد تاكاربران را هم آگاه كنيد. اين كار هم براي وبمستران ديگر وهم براي RSS Fed موثر ومفيد مي باشد. در ضمن ارتقا دادن وب سايت خارج ازدنياي اينترنت (اقدام هاي جانبي) را فراموش نكنيد.

به عنوان مثال، اگر وب سايتي تجاري داريد، مطمئن شويد که url وب سايت شما برروي كارت هاي ويزيت تان، سربرگ ها وپوسترها درج شده است. همچنين ارسال خبرنامه ها ازطريق ايميل را ازياد نبريد.

اگر وب سايتي تجاري ومحلي داريد، افزودن اطلاعات آن درقسمت Google Places كاربران بيش تري ازنقشه ي گوگل و جستجوها براي شما مي آورد.

با ثبت كردن وب سايت خود درgoogle places باعث ارتقاي وب سايت خود در جستجوها شويد.

سئو وب سایت، خدمات سئو وب سایت،خدمات سئو، سئو، سئو سایت



بهترین راهکار

- آگاهي از وب سايت هاي اجتماعي

وب سايت ها براساس جلب نظر كاربران متفاوت ايجاد ميشوند واين كاربران هستندكه اطلاعات ومطالب را به اشتراک ميگذارند. در نتيجه هرچه مطالب شمابراي كاربران متنوع و جالبترباشد، كاربران بيشتري جذب خواهدشد.

بپرهيزيد از ...

1. تلاش واتلاف وقت بسیار زياد براي ارتقاي هر مطلب كوچک از وب سايت (به مطالب مهمتر اكتفاكنيد)

2. استفاده از برنامه هايي كه وب سايت شما را بطور ساختگي (دروغين) ارتقا ميدهند.



- وب سايت هاي بسیار زيادي وجوددارند كه مطالب مشابه وب سايت شما راارائه مي دهند.

ارتباط داشتن با اين وب سايت ها معمولابراي شما موثر ومفيد است. عناوین ومطالب جالبتر هميشه ميتوانند پيش زمينه اي براي ايده هاي جديد وتازه شود و درنتيجه منبع مطمئني براي ديگر وب سايت هاباشد.

بپرهيزيد از ...

1. لينک هاي اسپم مربوط به تاپيک شما

2. خريدن لينک از وب سايت هاي ديگر براي بالابردن رتبه دهي وب سايت به جاي افزايش ترافيک وب سايت



-الان وضعیت وب سایت تون چطوره؟

 

آنالیز کردن و ارتقا دادن وب سایت


 

از ابزارهاي رايگان وبمستران استفاده نمایید


-بااستفاده کردن ازابزارهاي وبمستران گوگل، كار را براي موتور هاي جستجوگر گوگل و google-bot ساده تر نمایید.

موتورهاي جستجوگر بزرگ مثل گوگل ابزارهاي رايگاني براي وبمستران جهت كمک به آن ها براي آشنايي بيش تر باعملكرد گوگل ودريافت اطلاعات بيشتر در مورد وب سايت خودشان، فراهم آورده اند. استفاده کردن ازاين ابزارهاي وبمستران مي تواند كمک بهتري به وب سايت شما درنمايش در موتورهاي جستجوگر گوگل نيز نماید. با استفاده کردن ازاين سرويس وبمستران قادر به انجام كارهاي زير خواهند بود:

1. شناسايي مشكلات عناوین و META TAG های توصيفي

2. تشخيص دادن اين كه چه جستجوهايي بيشترانجام مي شود

3. نگاهي اجمالي به نحوه ي عملكرد GOOGLEBOT درشناسايي صفحه ها

4. پاک كردن لينک هاي ناخواسته

5. دريافت كردن اعلام هايي در موردخطاهاي وب سايت ودرخواست بازسازي

6. ديدن بخش هايي از وب سايت كه googlebot باپردازش آنرها مشكل دارد.

7. آگاه ساختن مااز نقشه ي XML وب سايت

8. بررسي وايجاد کردن فايل هاي REBOTS.TXT

9. پاک كردن URL هايي كه قبلا توسط GOOGLEBOT شناسايي شده اند

10 . مشخص كردن دامين ترجيحي شما


. وب سايت YAHOO و MICROSOFT هم ابزارهاي  وبمستران رايگان ارائه مي دهند


وجودامكان تحليل وپردازش بالا برروي Google website optimizer و Google analytics (نرم افزار بهينه ساز گوگل) اگرشما از ابزارهاي گوگل و يا خدماتي ديگر براي ارتقاي وب سايت خوداستفاده كرده ايد، حتما در مورد ترافيک وب سايت خودكنجكاو شده ايد.

برنامه هايي مانند google Analytics يكي از منابع معتبر براي اينكار مي باشد:

1. از چگونگي دسترسي كاربران به وب سايت خود ومطالب آن آگاه شويد.

2. محبوب ترين مطالب وب سايت خودرا پيدا كنيد

3. از تاثيرات كارهايي كه براي بهينه سازي خودانجام داده ايد، مطلع شويد. مانند، انجام تغييرات بر روي meta tag هاي توصيفي ويا تاپيک ها در رساندن ترافيک بيشتر به وب سايت شما موثربوده است؟....



در مورد كاربرهاي حرفه اي تر، تركيب اطلاعات حاصل از برنامه هاي تحليل گر وب سايت واطلاعات به دست آمده ازفايل هاي log سرور، ميتواند نقش موثرتري در نحو ه ي عملكرد بازديد كننده ها ازمطالب وب سايت شما راداشته باشد. (مانند كلمات كليدي اضافي كه كاربران براي يافتن وب سايت شما استفاده مي كنند) ونكته ي آخر، گوگل ابزار ديگري به نام Google Website Optimizer فراهم آورده است كه با استفاده از آن، شما مي توانيد ازنوع تغييراتي كه برروي صفحه منجر به افزايش بازديد كننده ها و رتبه ي وب سايت مي شود، آگاه شويد. استفاده کردن از اين ابزار هم زمان با استفاده از Google Webmaster Tools و Google Analytics بهترين قدم براي بهينه سازي بيشتر وب سايت شما مي باشد.
 

پایان قسمت پنجم، ادامه مقاله بهینه سازی و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل را در قسمت بعدی در بخش مقالات بخوانید.


 


دانلود مقاله کامل بهینه سازی و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل – (Search Engine Optimization - Starter Guide)

راهساز کوماتسو...
ما را در سایت راهساز کوماتسو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : راهساز کوماتسو rahsazkomatsu بازدید : 173 تاريخ : يکشنبه 5 تير 1401 ساعت: 18:48

بسمه تعالی

بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت در موتورهای جستجوگر گوگل -راهنمای مقدماتی گوگل- قسمت4


مقاله راهنمای مقدماتی گوگل- بهینه سازی و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل ادامه دارد.
google

Search Engine Optimization - Starter Guide


گـــــــوگـــــــل

بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت ها در موتورهای جستجوگر گوگل- راهنمای مقدماتی گوگل



به راهنماي مقدماتي بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت موتورهای جستجوگر گوگل خوش آمدید.

ابتدا اين مقاله براي كمک به تيم گوگل نوشته شداما، بعدا به اين نتيجه رسيديم كه براي آن دسته از وبمستران كه آشنايي چنداني با بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت و افزايش ترافيک وب سايت ندارند، نيز بسیار مفيد است. البته انتظارنداشته باشيد كه اين مقاله اسرارارتقاي ناگهاني رتبه ي وب سايت تان را در نتايج جستجوگر گوگل فاش كند. امابه شما اطمينان ميدهيم پيروي از روشهاي عنوان شده دراين مقاله راه را براي موتورهاي جستجوگر گوگل دريافتن، ايندكس كردن وافزايش رتبه وب سايت شما بسيار آسان تر و راحت تر ميكند.

بهینه سازی براي موتورهاي جستجوگر گوگل دراصل به معني ايجادتغييرات كوچكي در وب سايت شمااست. شايد اين تغييرات كوچک به تنهايي چندان به چشم نياينداما مجموع آن ها، تاثير بسیار چشم گيري در رتبه ی وب سايت شما در موتورهاي جستجوگر گول خواهدداشت. بي شک، شمابا بسياري از سرفصل هاي اين تغييرات آشنايي داريد. زيراجزيي از دانستني هاي ضروري براي داشتن هر وب سايتي هستند. دراين مقاله تلاش مي شود هرآنچه را نميدانيد، بياموزيد.

تمركز فعاليت های خودرا روي آنچه كاربران ميخواهند، قرار دهيد. زيرا در موتورهاي جستجوگر گوگل، كاربران به دنبال شماهستند. در واقع بهینه سازی وب سایت و سئو وب سايت براي موتور هاي جستجوگر گوگل نشان دادن سريع تر وب سايت شما در جستجوها است. فراموش نكنيد تلاش اصلي خودرا روي نياز كاربران قرار دهيد.

ما دراين مقاله وب سايتي رابه عنوان نمونه، مثال ميزنيم. ممكن است محتواي وب سايت شمابا وب سايت مثال ما متفاوت باشداما سرفصل هاي آموزشي براي تمامي وب سايت ها با هرگونه محتوايي كاربرد دارند.

اميدواريم اين مقاله ی بتواندبه شما ايده هاي نويني در مورد بهبود رتبه ي وب سايت تان بدهد.

این مقاله بصورت تخصصی توسط تیم فنی گروه وب سایت وان ترجمه و تفسیر شده است.



فهرست مطالب:

پایه و اساس بهینه سازی و سئو وب سایت

 

ايجاد دقيق و منحصر به فرد عنوان صفحات

 

استفاده از متاتگ description

 

بهبود دادن ساختار سايت

 

بهبود دادن ساختار URL

 

آسان سازي وبگردی سايت

 

سئو و بهينه سازی محتوا

 

ارائه سرويس و محتواي با كيفيت

 

نوشتن بهتر لينك ها

 

بهینه سازی و سئو تصاوير وب سايت

 

استفاده مناسب از تگ های هدر

 

کار کردن با Crawler

 

استفاده موثر از robots.txt

 

آشنايي با rel="nofollow" براي لينكها در وب سايت

 

بهینه سازی و سئو در تلفن هاي همراه

 

معرفی کردن وب سايتهاي مخصوص موبايل به گوگل

 

راهنمايي كردن كاربران تلفن همراه به طور دقيق

 

آنالیز کردن و ارتقا دادن وب سایت

 

ارتقاي سايتتان با روشهاي درست

 

استفاده از ابزارهاي رايگان وب مسترها


 

کار کردن با Crawler



 

استفاده موثر از robots.txt ها



- محدود كردن crawl ياپيمايش كردن هنگامی كه نيازي به استفاده از robots.txt نمي باشد. فايل"robots.txt" به موتورهاي جستجوگر گوگل مي گويدكه آيا امكان پردازش ودسترسي به قسمت هاي مختلف وب سايت شماوجود دارد ياخير. اين فايل كه حتما بايد"robots.txt" ناميده شوددر دسته ي rootيا اصلي وب سايت قرار مي گيرد.

بهینه سازی و سئو وب سایت، طراحی وب سایت، خدمات وب، پشتیبانی و آپدیت و به روز رسانی وب سایت



- تمام قسمت هايي كه بانشان هي * شروع می شوندنبايد قابل دسترسي با نشانه ي / باشند.

امكان دارد نخواهيدصفحات يا بخش هايي از وب سايت شماتوسط پردازشگرها بازبيني شوند بااين تفكركه ممكن است براي كاربران موثر و مفيد نباشند. در اينصورت Google Webmaster Tools برنامه اي به نام robots.txt generator ايجادكرد هاست تابه شما در ايجاد اين فايل كمک نماید. به يادداشته باشيد اگر وب سايت شماداراي subdomain هاي ديگري مي باشد، بايدبراي هر subdomain فايل جداگانه اي تعريف كنيد. راه هاي بسیار زيادي براي جلوگيري ازنمايش اطلاعات ياصفحات شما در موتور هاي جستجو گر مي باشدمانند اضافه كردن"NOINDEX" به برچسب هاي كاربردي، استفاده از.htaccess براي محافظت از پسورد دسته ها، واستفاده از Google Webmaster Tools براي پاک كردن محتوايي كه قبلا Crawl شده است.

بهینه سازی و سئو وب سایت، طراحی وب سایت، خدمات وب، پشتیبانی و آپدیت و به روز رسانی وب سایت



- در تصوير بالا آدرس فايل robots.txt ما را مشاهده مي كنيد.



بهترین راهکار

- از روشهاي ايمن بيش تري براي حفاظت از اطلاعات مهم استفاده كنيد

تصورنكنيد صرف استفاده کردن از فايل robots.txt از مطالب بسیار مهم خود حفاظت كرده ايد. زيراهنوز هم موتورهاي جستجوگر گوگل مي توانند آن هارا در صورت لينک شدن درجايي در اينترنت بيابند. همچنين موتورهاي جستجوگر گوگل ساده تركه قادر به شناسايي Robots Exclusion Standard نمي باشند، توانايي ايجاداختلال دركاركرد فايل robots.txt را دارند. درنهايت، يک كاربران كنجكاو بابررسي دسته ها و زير گروه ها توانايي حدس زدن url هايي داردكه شما تمايلي به نمايش آن هانداريد. گزينه هاي ايمن تراستفاده از محتواي رمزدار شده يااستفاده از پسورد گذاري به روش .htaccess ميباشد.

بپرهيزيد از ...

اجازه دادن به url هايي كه توسط proxy services ايجاد مي شوند، قابل بازبيني وپيمايش گردند.
 

کار کردن با Crawler


 

آشنايي با rel="nofollow" براي لينک ها



در وب سايت مبارزه با اسپ مهابا "nofollow" براي لينک ها تابه عبارت "rel" قرار دادن "nofollow" منتهي شوند، دستوري است كه به گوگل مي گويد تعدادي از لينک هاي خاص در وب سايت شمانبايد بررسي شوند.

Nofollowing يک لينک زماني اتفاق مي افتدكه عبارت rel="nofollow" درداخل متن لينک قرار بگيرد.

بهینه سازی و سئو وب سایت، طراحی وب سایت، خدمات وب، پشتیبانی و آپدیت و به روز رسانی وب سایت



- از عبارت nofollow زماني استفاده نماییدكه به وب سايتي كه به آن اعتمادنداريد، ميخواهيد لينک كنيد

زماني كه وب سايت شماشامل فروم يا بلاگي عمومي است كه گذاشتن كامنت در آن آزاداست، مطمئن باشید لينک هايي گذاشته مي شوند كه بسیارمورد اطمينان نبوده است وبه عنوان اسپم شناخته ميشوند. در اينحالت اضافه كردن عبارت nofollow مي تواند راهي براي اطمينان به شماباشد تا وب سايت تان به عنوان اسپم شناخته نشود.

بهینه سازی و سئو وب سایت، طراحی وب سایت، خدمات وب، پشتیبانی و آپدیت و به روز رسانی وب سایت



برنامه هايي موجود هستندكه اين عبارات و کلمات را به تمام لينک هاي موجود در وب سايت شما بصورت اتوماتيک اضافه ميكنند امااشكال اين برنامه ها در اين است كه حتي لينک هايي كه نميخواهيد از كار بيفتند هم جزء اين دسته قرار مي گيرند. مانند فروم ها. هميشه به يادداشته باشيد لينک كردن به وب سايت هايي كه گوگل آن ها رااسپم تلقي ميكند، به اعتبار وب سايت شما صدمه مي زند. بخش WebmasterCenter Help درقسمت ، avoiding comment spam پيشنهادهاي ديگري براي جلوگيري از كامنت هاي اسپم ماننداستفاده از CAPTCHA ها رادارد.

نمونه ي استفاده از كپچا را مي توانيد در تصوير رو به رو ببينيد

بهینه سازی و سئو وب سایت، طراحی وب سایت، خدمات وب، پشتیبانی و آپدیت و به روز رسانی وب سایت



CAPTCHA :تست اتوماتيكي كه براي تشخيص بين كامپيوتر وانسان استفاده ميشود (معمولابراي جلوگيري از اسپم)



استفاده ي ديگر از nofollow وقتي است كه شمامطلبي در وب سايت خود مي آوريد و وب سايت ديگري رامعرفي مي كنيد، اماتمايلي به ريسک كردن دراعتبار خود نداريد. به عنوان مثال، در وبلاگ خودپستي در مورد وب سايتي كه حاوي مطالبي اسپم بوده است، مي گذاريد، اما ميترسيد آوردن نام وب سايت و لينک آن به اعتبار وب سايت شماصدمه وارد نمایید در اينحالت از nofollow استفاده نمایید.

ونكته ي آخر، اگر تمايل به عدم پيروي و يا unfollow كردن تمامي لينک ها در وب سايت هستيد، از nofollow بايد در متا تگ استفاده نمایید. (روش كار نوشتن آن به صورت meta name=”robots” content=”nofollow”مي باشد.)

بهینه سازی و سئو وب سایت، طراحی وب سایت، خدمات وب، پشتیبانی و آپدیت و به روز رسانی وب سایت



-قسمت مشخص شده در تصوير، تمامي لينك ها را unfollow مي كند
 

بهینه سازی و ب سایت و سئو وب سایت در تلفن هاي همراه


 

معرفي وب سايت هاي مرتبط با نمايش در موبايل به گوگل



شناسايي وب سايت هاي مخصوص نمايش در موبايل (mobile sites) براي بهتر ايندكس كردنشان به علت افزايش روزشمار كاربراني كه از موبايل خود براي جستجو در اينترنت استفاده مي كنند، معرفي وب سايت هاي مرتبط با نمايش در موبايل به گوگل امري مهم تلقي م يشود. البته به خاطر تفاوت در فرمت و مديريت فايل ها در اين وب سايت ها، سروكار داشتن با آنها كار چندان آساني هم نيست.

بهینه سازی و سئو وب سایت، طراحی وب سایت، خدمات وب، پشتیبانی و آپدیت و به روز رسانی وب سایت



-نحوه نمايش جستجو در دستكتاپ



- اگر در نتايج جستجوي خود در Google mobile search حتي در صورت استفاده از site: operator سايت شما نمايش داده نشود، امكان دارد سايت شما با مشكلات زير مواجه باشد:

1.ممكن است googlebot )ربات گوگل) نتواند سايت شما را پيدا كند

براي ايندكس كردن سايت، ابتدا googlebot بايد سايت شما را ارزيابي كند و اگر سايت تان تازه راه اندازي شده، امكان نيافتن آن بسيار بالاست. براي حل اين مشكل يك Mobile Sitemap بسازيد و در گوگل ثبت كنيد. يك Mobile Sitemap مانند هر نقشه ي سايت ديگري بايد در قسمت Submitted using Google Webmaster Tools ثبت شود.

2. ممكن است googlebot )ربات گوگل) قادر به دسترسي به سايت شما نباشد

بعضي از mobile site ها دسترسي به هر چيز ديگري جز تلفن هاي همراه را نمي پذيرند و در نتيجه سايت غير قابل دسترسي خواهد شد. برنامه اي كه گوگل ، براي يافتن اين نوع از سايت ها استفاده مي كند googlebot- mobile نام دارد و اگر تمايل به شناخته شدن سايت خود توسط اين برنامه را داريد، بايد به تمامي مرورگر ها از جمله googlebot- mobile اجازه ي دسترسي به سايت خود را بدهيد. * 2فراموش نكنيد گوگل در هر زماني بدون اطلاع قبلي مي تواند اطلاعات مرورگر خود را تغيير دهد ، پس توصيه نم يكنيم كه به چك كردن اطلاعات مرورگر بپردازيد كه آيا دقيقا با google-bot mobile همخواني دارد يا خير.

بهینه سازی و سئو وب سایت، طراحی وب سایت، خدمات وب، پشتیبانی و آپدیت و به روز رسانی وب سایت



-نحوه نمايش جستجو در موبايل



بررسي توانايي گوگل در شناسايي url mobile هاي سايت شما پس از اينكه google-bot-mobile سايت شما را پيدا كرد، زمان چك كردن url هاي شما مي رسد كه آيا ابزارهاي موبايلي قادر بهديدن آن ها هستند يا خير. سايت هايي كه توسط ما شناسايي نشوند، در قسمت mobile ايندكس نخواهند شد. حال شناختن و شناسايي سايت بستگي به فاكتورهاي زيادي از جمله DTD (Doc Type Defnition دارد.

بهینه سازی و سئو وب سایت، طراحی وب سایت، خدمات وب، پشتیبانی و آپدیت و به روز رسانی وب سایت



-تصوير بالا مثالي از بلاك كردن دسترسي از هر وسيله اي به جز موبايل مي باشد.

مطمئن شويد كه url DTD شما در فرمت مناسبي مانند XHTML Mobile يا Compact HTMLمي باشد. اگر فرمت مناسب انتخاب شود، صفحه ي سايت در قسمت جستجوي موبايلي ايندكس خواهد شد.

بهینه سازی و سئو وب سایت، طراحی وب سایت، خدمات وب، پشتیبانی و آپدیت و به روز رسانی وب سایت


- تصوير مثالي از DTD براي ابزارهاي موبايلي مي باشد
 

بهینه سازی و سئو در تلفن هاي همراه


 

راهنمايي دقيق كاربران سايت هاي موبايل



- راه اندازي نسخه موبايلي و desktop سايت تان

يكي از مشكلات مشترك وبمسترها كه اقدام به ارائه نسخه موبايلي و هم desktop از سايت خود مي كنند، تداخل اين دو نسخه مي باشد. به اين معني كه كاربري تمايل به استفاده از نسخ هي موبايلي دارد اما نسخه ي دسكتاپ برايش نمايش داده مي شود و همين طور بالعكس. براي حل اين مشكل دو راه وجود دارد:

(redirect)دوباره راهنمايي كردن كاربران به نسخه صحيح زمانيكه كاربر نسخه ي موبايلي وارد ورژن دسكتاپ مي شود، شما مي توانيد كاربر را به ورژن موبايلي redirect كنيد. در اين حالت گوگل قادر به تشخيص ارتباط بين اين دو ورژن خواهد بود و در نتيجه، در جستجو از طريق دسكتاپ ورژن مرتبط و در جستجو از طريق موبايل، ورژن مورد نظر نمايش داده خواهد شد. فقط توجه داشته باشيد در صورت redirect كردن كاربران، محتواي هر دو ورژن تقريبا شبيه هم باشد. به عنوان مثال در سايتي مانند يك فروشگاه اينترنتي، دسترسي به نسخ هي دسكتاپ سايت از طريق گوشي تلفن همراه وجود دارد. در اين حالت مطمئن شويد كه كاربر به محصول مورد نظردر شده نه به صفحه ي اصلي سايت. متاسفانه تعدادي از سايت ها اقدام به راه اندازي هر دو نسخه ي نمايش تنها براي بالا بردن رتبه ي recirect ورژن موبايلي سايت خود م يكنند اما اين كار معمولا اثر معكوس داشته و توصيه م يكنيم از انجام آن جدا خودداري كنيد. از طرف ديگر، زمانيكه امكان دسترسي به نسخه ي موبايلي از طريق مرورگرهاي دسكتاپ و يا googlebot وجود دارد، هميشه redirect كردن كاربر ضروري نم يباشد. مانند گوگل كه اين كار را به صورت اتوماتيك انجام نم يدهد، بلكه با قرار دادن لينكي، كاربر را از ورژن موبايلي به نسخه دسكتاپ هدايت مي كند. اهميت اين لينك در صورتي كه نسخه ي موبايلي محتوي اطلاعات كامل و مورد نيز كاربر نمي باشد، بيشتر به چشم مي آيد.

بهینه سازی و سئو وب سایت، طراحی وب سایت، خدمات وب، پشتیبانی و آپدیت و به روز رسانی وب سایت
 

پایان قسمت چهارم، ادامه مقاله بهینه سازی و سئو وب سایت در موتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل را در قسمت بعدی در بخش مقالات بخوانید.


 



دانلود مقاله کامل بهینه سازی و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل – (Search Engine Optimization - Starter Guide)
 

راهساز کوماتسو...
ما را در سایت راهساز کوماتسو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : راهساز کوماتسو rahsazkomatsu بازدید : 115 تاريخ : يکشنبه 5 تير 1401 ساعت: 18:32

سمه تعالی
 

بهینه سازی و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل- قسمت3




مقاله راهنمای مقدماتی گوگل- بهینه سازی و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل ادامه دارد.

google
 

Search Engine Optimization - Starter Guide




گـــــــوگـــــــل



بهینه سازی و سئو وب سایت ها در موتورهای جستجوگر- راهنمای مقدماتی گوگل




بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت ها در موتورهای جستجوگر گوگل- راهنمای مقدماتی گوگل



به راهنماي مقدماتي بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت موتورهای جستجوگر گوگل خوش آمدید.

ابتدا اين مقاله براي كمک به تيم گوگل نوشته شداما، بعدا به اين نتيجه رسيديم كه براي آن دسته از وبمستران كه آشنايي چنداني با بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت و افزايش ترافيک وب سايت ندارند، نيز بسیار مفيد است. البته انتظارنداشته باشيد كه اين مقاله اسرارارتقاي ناگهاني رتبه ي وب سايت تان را در نتايج جستجوگر گوگل فاش كند. امابه شما اطمينان ميدهيم پيروي از روشهاي عنوان شده دراين مقاله راه را براي موتورهاي جستجوگر گوگل دريافتن، ايندكس كردن وافزايش رتبه وب سايت شما بسيار آسان تر و راحت تر ميكند.

بهینه سازی براي موتورهاي جستجوگر گوگل دراصل به معني ايجادتغييرات كوچكي در وب سايت شمااست. شايد اين تغييرات كوچک به تنهايي چندان به چشم نياينداما مجموع آن ها، تاثير بسیار چشم گيري در رتبه ی وب سايت شما در موتورهاي جستجوگر گول خواهدداشت. بي شک، شمابا بسياري از سرفصل هاي اين تغييرات آشنايي داريد. زيراجزيي از دانستني هاي ضروري براي داشتن هر وب سايتي هستند. دراين مقاله تلاش مي شود هرآنچه را نميدانيد، بياموزيد.

تمركز فعاليت های خودرا روي آنچه كاربران ميخواهند، قرار دهيد. زيرا در موتورهاي جستجوگر گوگل، كاربران به دنبال شماهستند. در واقع بهینه سازی وب سایت و سئو وب سايت براي موتور هاي جستجوگر گوگل نشان دادن سريع تر وب سايت شما در جستجوها است. فراموش نكنيد تلاش اصلي خودرا روي نياز كاربران قرار دهيد.

ما دراين مقاله وب سايتي رابه عنوان نمونه، مثال ميزنيم. ممكن است محتواي وب سايت شمابا وب سايت مثال ما متفاوت باشداما سرفصل هاي آموزشي براي تمامي وب سايت ها با هرگونه محتوايي كاربرد دارند.

اميدواريم اين مقاله ی بتواندبه شما ايده هاي نويني در مورد بهبود رتبه ي وب سايت تان بدهد.

این مقاله بصورت تخصصی توسط تیم فنی گروه وب سایت وان ترجمه و تفسیر شده است.



فهرست مطالب:

پایه و اساس بهینه سازی و سئو وب سایت

 

ايجاد دقيق و منحصر به فرد عنوان صفحات

 

استفاده از متاتگ description

 

بهبود دادن ساختار سايت

 

بهبود دادن ساختار URL

 

آسان سازي وبگردی سايت

 

سئو و بهينه سازی محتوا

 

ارائه سرويس و محتواي با كيفيت

 

نوشتن بهتر لينك ها

 

بهینه سازی و سئو تصاوير وب سايت

 

استفاده مناسب از تگ های هدر

 

کار کردن با Crawler

 

استفاده موثر از robots.txt

 

آشنايي با rel="nofollow" براي لينكها در وب سايت

 

بهینه سازی و سئو در تلفن هاي همراه

 

معرفی کردن وب سايتهاي مخصوص موبايل به گوگل

 

راهنمايي كردن كاربران تلفن همراه به طور دقيق

 

آنالیز کردن و ارتقا دادن وب سایت

 

ارتقاي سايتتان با روشهاي درست

 

استفاده از ابزارهاي رايگان وب مسترها



بهترین راهکار

- متني بنويسيد كه به راحتي خوانده شود!

كاربران از خواندن متن خوانا و خوب نگارش شده لذت م يبرند.

بپرهيزيد از ...

1. نوشتن متن هاي نامرتب با غلط هاي املايي و دستوري بسيار

2. استفاده از عكس به جاي متن( ممكن است كاربر بخواهد متن را كپي كند اما موتور جستجو نم يتواند عكس را بخواند!)



یادداشت: داشتن محتوا و سرويس دهي خوب و مناسب بايد هميشه در اولويت قرار گيرد.

- متن را در مورد يك عنوان ساماندهي دهيد

يكي از مزيت هاي يك متن خوب، نوشتن متني است كه تنها به موضوع مشخص عنوان بپردازد و كاربر به راحتي تشخيص دهد كه كجا عنوانشروع شده و كجا به اتمام م يرسد.

بپرهيزيد از ...

نگارش متن هاي طولاني بدون استفاده از پاراگرا فها، تيترهاي متفاوت و جداكنند ههاي دستوري مثل ويرگول ها و ...



- داشتن محتوايي منحصر به فرد

داشتن محتوا و مطالب تازه نه تنها كاربران قبل را به سايت شما باز مي گرداند بلكه كاربران جديدتري را هم جذب مي كنيد.

بپرهيزيد از ...

1. كپي و تكرار كردن مطالب قبلي كه كاربران كمتر و كمتري جذب مي كند.

2. داشتن مطالب تكراري كه در قسمتهاي مختلف سايتآمدهاست.



- نوشتن مقدمه ي مطالب براي كاربران و نه موتورهاي جستجو

نوشتن مطالب سايت با توجه به نيازهاي كاربران بسيار مفيد است اما توجه داشته باشيد مطالب بايد براي موتورهاي جستجو هم مناسب باشند.

بپرهيزيد از ...

1. وارد كردن كلمات كليدي بسيار و در هم كه براي موتورهاي جستجو و كاربران بسيار آزار دهنده است.

2. نوشتن عبارات طولاني كه درك آن براي كاربر سخت خواهد بود.

3. فريفتن كاربر با مخفي كردن قسمت هايي از متن از او اما آشكار كردن تمام متن براي موتور جستجو




 

سئو و بهينه سازی محتوا


 

نوشتن بهتر لینک ها



- نوشتن متن مناسب براي لينك ها در انتقال مفهوم و مطالب نقش به سزايي دارد





Anchor Text مطلبي است كه كاربر پس از كليك كردن بر روي لينك مربوطه آن را م يبيند و در ميان برچسب قرار مي گيرد.لينك ها در سايت شما مي توانند داخلي باشند و به مطلب ديگري در سايت شما اشاره كنند و يا خارجي باشند و به مطلبي از سايت ديگري لينك شوند. نوشتن درست متن داخل لينك در واقع به موتور جستجو م يگويد لينك مورد نظر حاوي چه محتوايي مي باشد. به عنوان مثال، متن مشخص شده در عكس به صورت دقييق و درست مقاله ي مورد نظر لينك را نشان مي دهد.





- با وارد كردن متن مناسب در لينك، هم كاربر و هم موتور جستجو به راحتي از محتواي لينك آگاه مي شوند.

لغت نامه:

CSS :زباني براي طراحي طرح و شكل صفحه ي سايت

Text style :فرمت كردن شكل فونت، اندازه ي فونت و يا رنگ متن



بهترین راهکار

- از متن توضيحي استفاده كنيد

متني كه داخل لينك استفاده م يكنيد بايد نمايي كلي از موضوعي كه م يخواهيد به آن لينك دهيد را دارا باشد.

بپرهیزید از...

1. نوشتن متن هاي كلي در داخل لينك مانند page يا صفحه، article يا مقاله يا اينجا را كليك كنيد.

2. استفاده از متني كه هيچ ارتباطي با عنوان مطلب يا صفحه اي كه به آن لينك مي شود، ندارد.

3. استفاده از url صفحه در جاي متن لينك( البته در صورتي كه به آدرس وب سايت ارجاعمي شود، اشكالي ندارد)

- متن را مختصر و موجز بنويسيد

از عبارت كوتاه و موجز اما گويا استفاده كنيد

بپرهیزید از...

نوشتن جمله اي طولاني در جاي متني كه در لينك قرار دارد.

- لينك ها را فرمت كنيد

به اين معني كه كار را براي كاربر آسا نتر كنيد تا بتواند بين متن مطلب و متن حاوي لينك تفاوت را ببيند. اگر كاربر نتواند متن لينك دار را از متن معمولي تشخيص دهد، متن شما ارزش خود را از دست خواهد داد.

بپرهیزید از...

استفاده از CSS يا TEXT STYLING كه باعث مي شود لينك شبيه يك متن معمولي شود

- به متن لينك ها در صفحات داخلي سايت هم توجه كنيد

معمولا وب مسترها بيشتر توجه خود را به لين كهاي خارج از سايت خود م يدهند، اما توجه به متن لين كهاي داخلي وب سايت راهنماي بهتري براي گوگل و ديگر كاربران فراهم م ياورد.

بپرهیزید از...

ايجاد لينك هاي غير ضروري كه كمكي به كاربر در هدايت او در قسم تهاي مختلف سايت نمي كند.
 

سئو و بهينه سازی محتوا



یادداشت: هم كاربر و هم موتور جستجو متن هاي داخل لينك را در صورت درك سريع محتوا دوست دارند.
 

بهینه سازی استفاده از تصاوير



فراهم كردن اطلاعات مربوط به تصاوير با استفاده از "alt" استفاده از تصاوير شايد ظاهرا كاري آسان به نظر بيايد، اما بهينه ساختن استفاده از آنها مي تواند باعث بهين هسازي سايت شما شود. ويژگي alt در تصاوير معمولا زماني كه به هر دليلي تصوير نمايش داده نم يشود، كاربرد دارد كه متن مشخص شده براي آن تصوير را به شما مي دهد.

تصوير ما در شكل نمايش داده نشده است، اما متن مشخص شده در تصوير با استفاده از ويژگي alt در شناسايي تصوير نمايش داده نشده، تاثير زيادي دارد.

چرا از alt استفاده مي كنيم؟ اگر كاربري در حال بازديد از سايت شما با استفاده از مرورگري است كه نمايش تصاوير را پشتيباني نمي كند، محتواي ويزگي alt اطلاعات مربوط به عكس ما را نمايش مي دهد.





علت ديگر اين است كه اگر شما در حال استفاده از تصوير به عنوان لينك هستيد، متن و اطلاعات alt به عنوان متن لينك استفاده خواهد شد. اگرچه توصيه ي هميشگي ما اين بوده است كه از تصاوير زيادي به جاي لينك هاي متني استفاده نكنيد. و در نهايت فراموش نكنيد نام تصاوير در سايت و متن مربوط به آنها در صورت درست و كامل بودن، يافتن آنها را توسط موتور جستجو آسا نتر مي كند.

فايل ها را در دسته هاي مشخص شده، ذخيره نماييد و از فرمت هاي مشابه و عمومي براي آنها استفاده كنيد

به جاي داشتن تصاوير متعددي كه در دست ههاي گوناگون بر روي دامين شما قرار گرفته اند، آنها را در يك دسته ي مجزا بگزاريد يافتن تصاوير و مسير آنها در صورت ذخيره شدن در يك دسته ي مجزا و مشترك بسيار آسان تر خواهد بود.

مانند : brandonsbaseballcards.com/images

از فرمت هاي شناخته شده براي عك سها استفاده كنيد. اكثر مرورگر ها فرمت BMP و JPEG, GIF, PNG را پشتيباني میکنند







بهترین راهکار

- از نام هايي توضيحي اما مختصر براي تصاوير استفاده كنيد

مانند كارهاي ديگري كه بر بخش هاي مختلف سايت براي بهين هسازي آنها انجام مي دهيد، نام هاي تصاوير و متن داده شده به آنها با استفاده از ALT (براي زبان هاي ASCLL) يكي از كارهاي ضروري م يباشد.
ما را در سایت راهساز کوماتسو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : راهساز کوماتسو rahsazkomatsu بازدید : 133 تاريخ : يکشنبه 5 تير 1401 ساعت: 18:22

ابتدااين مقاله براي كمک به تيم گوگل نوشته شداما، بعدا به اين نتيجه رسيديم كه براي آن دسته از وب مسترانی كه آشنايي چنداني با بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت وافزايش ترافيک وب سايت ندارند، نيز بسیار موثر ومفيد است. البته انتظارنداشته باشيد كه اين مقاله اسرار ارتقاي ناگهاني رتبه ي وب سايت تان رادر نتايج جستجوگر فاش نماید. امابه شما اطمينان مي دهيم پيروي ازروش هاي عنوان شده دراين مقاله راه را براي موتور هاي جستجوگر گوگل دريافتن، ايندكس كردن وافزايش رتبه وب سايت شما بسيار راحت تر وآسان تر مي نماید.

راهساز کوماتسو...
ما را در سایت راهساز کوماتسو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : راهساز کوماتسو rahsazkomatsu بازدید : 88 تاريخ : يکشنبه 5 تير 1401 ساعت: 15:53

راهساز کوماتسو...
ما را در سایت راهساز کوماتسو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : راهساز کوماتسو rahsazkomatsu بازدید : 84 تاريخ : يکشنبه 5 تير 1401 ساعت: 14:55

خبرنامه